Syjunta & jordgubbsskörd!

Igår var jag ute hos mamma några timmar och vi hade syjunta. Jag var ensam. Det kändes jättekonstigt att vara där ensam, jag har ju alltid Ellie med mig annars. Men det var skönt, för nu kunde vi sy i lugn och ro!

Jag härmade mamma (som vanligt) och hon hjälpte mig sy en jättefin rund kudde i vitt linnetyg att lägga på soffan, en vit linneduk och en annan fin liten kudde att hänga på väggen. Jag klippte och mätte och mamma sydde, vi var ett perfekt team! Hon är så duktig så min mamma! :)

Mammas syrum.


Mammas kudde som hon sytt.


Den ligger så fint på soffan i tvrummet.


Och såhär fin blev min kudde. Jag gjorde en lite större. Och med texten "Njut Varje Minut".


Sen sydde vi en sånhär fin duk. (Den på bilden är mammas, men min blev likadan.)


Ska bara få tag i några fina duktyngder att hänga på också.


Och så fick vi lite tyg över och då blev det en sån här tjusig kudde att hänga någonstans.


Sen efter det plockade vi jordgubbar i mammas jordgubbsland i hennes köksträdgård. Vi fick ihop ca 2 liter! Och sen gick vi en promenad. När vi kom hem kom Kim & Ellie och så åt vi nyplockade jordgubbar med grädde. Smaskens var det! Och Ellie älskar jordgubbar! Hon kan äta hur många som helst! :)

Mamma framför sin fina köksträdgård.


Tomatplantorna blommar för fullt i miniväxthuset.


Julia & mamma plockar jordgubbar.


Här är de röda, söta, goda bären!


Mmmm!


Julia kollar till sina egna jordgubbsplantor. Hon har några styckna här & där i trädgården!


Mmm.. Doften av solmogna jordgubbar..


Hur gott?!? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback