Vi skulle egentligen åkt till Vimmerby och...

img_4002 (MMS)

Vi skulle egentligen åkt till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld idag, men vi orkade inte. Så det fick bli en dag hemma istället. Vi sov till 12.30!! Fast vi va vakna en stund vid nio-tiden när Ellie drack välling. Det var skönt med lite sovmorgon! ::)) sen åt vi frukost och så tog Kim med sig Ellie till verkstan och tvättade bilen. Under tiden tog jag tag i en ordentlig storstädning här hemma! Jag rensade och sorterade överallt och visste inte riktigt ett tag vart jag skulle fortsätta eller börja med. Jag börjar gärna med allt samtidigt och så blir det lite här och lite där och allt på en gång typ. Jag sorterade och plockade undan Ellies kläder. Hon har ju haft hur mycket kläder som helst den lilla damen! Jag fick plocka undan mängder med kläder som var för små. Nu är det så fint och iordning i hennes byrå! Men vi behöver fylla på med lite nya kläder. Hon har inte så mycket i rätt storlek just nu. Tur att jag ska till Ullared nästa vecka! :) när Kim o Ellie kom hem så lagade vi middag och käkade. Jag och Kim. Ellie matvägrar. Hon har gjort det ett tag nu och idag har hon typ inte ätit nånting. Inte igår heller. Välling gå bra, och kex, men inget annat. Jobbigt de där! Sen skjutsade vi Kim till Taberg för han skulle jobba lite och så åkte vi och handlade på Ica Maxi. Tim följde med oss också. Perfekt, för då hade jag någon som underhöll Ellie! :) det blev dyrt idag, men jag köpte massa blöjor och toapapper och lite andra grejor till Ellie, så det var väl inte så konstigt. Det är tråkigt att handla när det blir dyrt!! Sen åkte vi hem och plockade upp maten och hängde en tvätt och så vidare till Pernilla en sväng. Kim hämtade Ellie vid 21 och jag stannade kvar och tjötade och planerade bröllop med Pernilla. Fast inte mitt bröllop.. Tyvärr! Haha.. Jag kom hem strax innan elva och då hade Ellie inte somnat så hon fick va uppe med mig och Kim i tvrummet. Jag fick tvinga henne att sova vid 00.30, men hade hon fått bestämma hade hon nog varit uppe ett tag till iallafall. Fast hon va supertrött. Vi kollade iallafall på "Himlen är oskyldigt blå". En svensk film med Bill Skarsgård, Björn Kjellman & Peter Dalle. D var faktiskt väldigt bra! Trots att den började väldigt snuskigt.. :) nu ska jag försöka sova.. Imån blir en dag full med packning och annat tråkroligt! :) Natti! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback