Härliga Fredag!

OJ OJ OJ! Idag har varit en lång dag! Känns som vi har gjort hur mycket som helst! :)

Min lillasyster Julia har varit här idag igen eftersom mamma jobbat. Hon kom redan vid 6.30. Då la vi oss i sängen en stund och kollade på tv och sen vaknade Ellie vid 7.30. Då fick hon välling och jag hoppades att hon skulle somna om igen, men inte! Ho.n var hur pigg som helst! :) Vi gick upp och åt frukost och gjorde de vanliga morgonsakerna, borstade tänderna, valde kläder, bäddade sängen. 

Sen åkte vi till stan och så gick hela dagen väldigt fort! Det är jobbigt att ha två barn med sig när planeringen inte riktigt går som man vill! :) Först åkte vi till Tenhult på Loppis. Det är hela Juli nu i Uppegården, i ett stort ridhus. Jag gjorde några fynd, bla en ny skötväska till Ellie från Babybjörn, lite leksaker, några fina skyltar och ett armband.





Sen hade de ponnyridning utanför så Julia fick rida en sväng och även Ellie fick prova att sitta på ponnyn. Hon tyckte det var jättespännande! Hon pekade på alla hästarna och säger "där" eller "titta" när hon sträcker ut sitt lilla pekfinger.











Sen bara några hundra meter därifrån fanns ett ställe där man kunde titta på massa djur. Ormar och kaniner och marsvin och hönor och spindlar och fåglar och råttor och fiskar och massa andra smådjur, så där gick vi runt lite och tittade.

























Sen åkte vi till Ekohallen och efter det blev det lunch för Julia & Ellie på Burger King. Sen åkte vi till Nya Willys på Österängen. De har börjat med självscanning där så vi passade på att prova både det och kolla in den nya butiken. Självklart så bajsade Ellie precis när vi kom in och jag hade ingen skötväska med mig så jag fick springa ut i bilen och hämta det och leta upp en lämplig plats att byta på henne innan vi kunde handla.. Men det gick bra och vi fick med oss en hel kundvagn ut därifrån!



Väl hemma packade vi upp maten, fixade lite tvätt o lite disk och städade lite och sen åkte vi upp till Åsabadet och badade en liten stund. Det var ganska kallt i vattnet, men Julia badade som bara den och Ellie badade lite, men sen kröp hon mest runt i sanden och lekte. Ett riktigt litet sandtroll var hon och hon försökte gå i sanden hela tiden men ramlade och det var sand överallt när hon var färdig!





























När vi kom hem igen satte jag igång med maten och sen kom Ida, Björn & Amalie på middag. Det blev grillat, klyftpotatis, kantarellsås och sallad. Mums filibabba var det! Mamma kom & hämtade Julia precis när maten var färsig så hon fick sin mat med sig! Kim hade lovat komma hem vid 17 eftersom vi skulle äta vid 18, men kom precis vid 18, så jag fick fixa all maten och grilla och göra allt själv med en gnällig Ellie hängandes i mitt ben! Men det gick bra och maten var jättegod och vi hade det så trevligt!! :)











Sen mös jag lite med lilla Amalia, hon är ju helt underbar den lilla tjejen! Så snäll o så söt!











Kim & Björn och barnen slappade framför tvn i sängen medans jag & Ida hjälptes åt med disken och plockade undan.









Efter det åkte Kim till sina föräldrar i Gränna med Ellie så jag och Ida  och Amalia gick ut på en härlig kvällspromenad. Vi gick 6,2 kilometer på 1 timme & 11 miuter så det var en riktigt rask och lång promenad! Vi hade en medelhastighet på 11.29 min/km. Härligt var det, men det känns lite i benen nu! :)

Kim & Ellie stannar i Gränna tills imån så nu får jag kvällen (det som är kvar av den) för mig själv. Det är ju trots allt fredag! :) Jag har passat på att skura golven här hemma nu när det bara är jag här, och snart ska jag hoppa in och ta en härlig lång dusch!

Trevlig helg på er alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback