Härlig dag idag igen..

Idag har jag, Ellie, Jossan & mamma varit i stan en sväng. vi var på Ekohallen och på Olssons och det blev lite småsaker som fick följa med hem från båda affärerna.

Sen åkte vi ut till Ekornahult och gjorde hemmalagade hamburgare. Kim kom dit också och Ellie badade i Julias lilla pool tillsammans med Julia medans vi ringde runt och försökte boka en stuga på kusten nästa vecka. Vi ringde på hur många som helst innan vi till slut fick tag på en jättefin nybygd badstuga på Olofsbo Havsbad utanför Falkenberg. Vi är alltid ute i sista minuten, men det löste ju sig ändå! :)

  

Så nästa vecka drar vi till kusten söndag till torsdag tillsammans med Jimmy, Sara & Alice. Det ska bli så skönt att komma iväg hemifrån lite och bara va. Lite riktig semester! Hoppas på fint väder bara! Och så får det nog bli en sväng förbi Ullared också! Är lite shoppingsugen! Oturligt nog så kan jag ju inte gå in i den affären utan att göra av med x antal tusen kronor så egentligen borde jag inte åka dit, men det är ju sååååå kul!! ::))

Julia hade inte mindre än 3 fästingar på sig idag också. Usch! Hatar de små krypen! Måste kolla ordentligt innan jag går och lägger mig så det inte sitter någon liten jäkel någonstans och suger blod. Det känns nästan som det kliar på hela kroppen nu..

Efter Ekornahult åkte vi till Åsabadet en sväng och Kim & Ellie tog ett dopp i min lilla hemliga vik. Sen åkte vi hem och åt soppa med nybakat bröd.



 

Efter badet och lite vila så begav vi oss till Pernilla & Co. i Taberg där resten av kvällen spenderades med supergod mat (grillad fläskytterfilé, grillad kyckling, grillad kassler, grillad baconlindad halloumiost, sallad, färskpotatis, sweet chili sås och gorgonzolasås) och god dryck. Ellie var jättetrött men skulle inte sova! Hon sprang runt och busade och spexade och hade sig men vägrade äta välling och vägrade sova. När vi satte oss i bilen påväg hem vid 23.30 så drack hon sin välling och somnade som en stock nästan på direkten. Helt slut var hon lilla pluttan! Tackar för en mycket trevlig kväll allesammans! :)

      




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback