What are words....

Det har hänt mycket i helgen och jasg har inte haft tid att blogga. Inte ork heller. Har faktist inte ens satt på datorn..

Först och främst vill jag sända en tanke till alla drabbade och alla berörda i Norge. Det är så sjukt och så ofattbart det som hänt och jag vet inte ens vad man ska skriva om det.. Därför låter jag bli. Jag tänker på alla som mist sin familjemedlem, vän, partner och skickar varma tankar till er. Fortsätt kämpa och ge inte upp.












Idag har varit en riktig slappardag- Och då menar jag verkligen slappardag! Vi har knappt gjort någontong alls. Jag har städat och fixat lite, annars har vi bara varit hemma och gjort typ ingenting. Sovit, ätit, busa, kollat på tv.. Härligt med sådana dagar ju! Nu ikväll lyxade vi till det lite med bakad potatis och inte mindre än 3 röror till. Kyckling/curry, skagen & skinka/paprika. Mums filibabba var det! Och typ hälften blev över så vi har tills imån också! :)

Jag kan berätta lite kort om helgen.. I Fredags var jag ute på Piren och käkade med tjejerna. Det var Saras första kväll ensam efter att lilla Alice kom. Vi hade supertrevligt! Det var jag, Sara, Frida, Emma, Petra, Christel, Tesan & Jessica!

Efteråt gick jag, Jessica, Emma & Petra till pappas båt och förfestade lite och sen drog jag, Emma & Jessica vidare till Harrys. Petra lämnade tyvärr oss och åkte hem. Vi kom inte ut förrän runt 1, men vi dansade och tog vara på den timmen som var kvar och hade skitkul. Sen blev det nattamat i väntan på skjuts hem och jag va inte hemma förrän 3.30...


Emma & Sara.


Christel & Petra.


Jag & Frida.

Igår mådde jag som jag förtjänade, och fick faktiskt lite sovmorgon som tur var. Kim tog med sig Ellie till Gränna där hon var med honom och hans bröder och "jobbade" lite. Det hade gått bra. Hon är ju så snäll så.. haha..

Mamma kom och hämtade mig vid 10 och så åkte vi till Vireda för att plocka svamp. Vi körde också förbi farfars grav och kollade till den lite, det var så fint där så!

Vi vandrade i flera timmar i backar upp och backar ner (Det är bara backar & berg där i skogen) i våran kantarelltallskog och vi hittade faktiskt flera liter svamp! Vädret var väldigt ostabilt hemma på morgonen, men i Vireda var det sol och varmt och ett tag trodde jag nästan vi skulle svettas ihjäl. Mamma hade med sig picnic som vi avnjöt i halvlek! Sen hämtade vi Ellie hos Kim i Gränna och så åkte vi ut till Ekornahult. Det var en toppendag tillsammans med mamma! <3


Här ligger älskade farfar.. <3


Jag med den lilla svampkorgen! :)


DEt kryllade av kantareller på vissa ställen. Så roligt att plocka då när man sprang på ett sånt ställe!


Massa mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback