Jag är allergisk mot penicillin!



Idag fick jag det bekräftat att jag är allergisk mot penicillin. Surt för mig sa läkarn, för det är en väldigt bra medicin! Jag var på ryhovs allergimottagning och gjorde bl.a pricktest på underarmen. Då testde de mot tre olika pälsdjur, tre olika pollen och två olika kvalster. Men jag reagerade inte mot något av dem. Skönt det.

Däremot konstaterade doktorn genom att titta i mina journaler och prata med mig och av blodproven att jag är allergisk mot penicillin och jag skulle få det inskrivet i min journal, plus ett varningskort hemskickat som jag ska ha i plånboken. Som tur är så är jag inte jättemegasuperallergisk, utan det finns de som har det värre.

Läkarn tyckte att om jag någon gång är så dålig så att jag verkligen verkligen behöver penicillin så gör det inget om jag får det, bara jag klarar stå ut med reaktionen efteråt tills jag fått kortisontabletter och det försvinner. Hmm. Mycket märkligt. Men det kanske är bra, vem vet...

Iallafall så hoppas jag att jag inte behöver penicillin mer detta året! Peppar, peppar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback