GÖTEBORG!

Vi hade en supertrevlig dag igår! Först gick vi lite i Femmanhuset och på stan och shoppade. Sedan blev det middag på stan innan det var dags att åka vidare till Liseberg. Kim & Thonny gillade inte att shoppa särskilt mycket så de hade redan innan vi åkte till Liseberg hunnit med att dricka två drinkar var! Lennart-drinkar! :)

Jag handlade några saker på Rut m fl. (som för övrigt har mycket fina kläder!) och lite på H&M. Det var rea typ överallt och mängder med folk så det var ganska trång att springa på stan. Men roligt att gå o kika i affärer som vi inte har här hemma!

Inne på Liseberg var det knökafullt med folk och köer i ca 1 timme till varje åkattraktion. TRÅKIGT!! Men vi hade ganska trevligt i köerna ändå, fast det tog lång tid! Vi hann precis med att åka alla sakerna innan det stängde. Alla utan Flumride och Kållerado, men det gjorde inte så mycket, vi slapp ju bli blöta! :) Härligast var ju som vanligt Balder! och även Kanonen. Sen gillar jag Höjdskräcken och Uppskjutet väldigt mycket! Och även Uppswinget killade gott i magen! :)

Ett tips! Vi köpte biljetter på Internet dagen innan vi åkte. Allt-i-ett. Inträde + åkband + spökhusetbiljetter. Väldigt smart för då slipper man köa vid ingången eftersom man får gå i en egen kassa och så är det billigare än att köpa det där. Nåt som vi tyvärr inte gjorde var att köpa till ett Quick-pass. Det går bara göra på nätet. Det kostar 50 kronor / person och då får man gå före kön 3 gånger till de flesta av åkattraktionerna. Det hade verkligen varit värt det! Då hade vi sparat in 3 timmar!

Årets besvikelse var den nya, Atmosfear. Den var inte värd att köa i en timme för att åka! Det ska ju vara Nordens, nästan världens största fritt fall. Men jag tycker den var lite larvig.. Synd, för jag hade verkligen sett fram emot att åka den!

Sen var spökhuset väldigt roligt också! Bara för att alla vi gick med var så rädda och killarna skrek som små tjejer! Haha.. Jag förstår inte riktigt hur man kan bli så rädd, ändå jag är mörkrädd, men Kim höll på att krama sönder mina axlar när han gick bakom mig! Haha..

Vi var hemma runt ett så Ellie fick sova kvar hos sin farmor och farfar tills idag! Vi saknade henne soom bara den igår när vi kom hem! :)

Här kommer några bilder från dagen!


Kim & Thonny lämnade oss i femmanhuset. När vi hittade dem satt de på en uteservering och drack grogg! :)


Shoppingpåsarna.


Kim & Christell när vi äter middag. Tror det hette Källarkrogen där vi var. Christels gudfar Thomas jobbar där.


Jag & Thonny innan maten.


Det gäller att vara förberedd på allt!


Vi värmde upp med Slänggungan.


Alla är glada innan, men efter lite smått yra. Den håller på så länge så man tröttnar och blir lite lätt snurrig!


Glass i stora lass i kön till Lisebergsbanan.


Mmm. Smskens med mjukglass!


Jag & Kim påväg upp i Lisebergsbanan.


Älskling i kön till Spinrock.


Christel & Thonny.


jag & Älskling.


Vi köpte godisremmar innan vi ställde oss i den långa kön till Balder.


Balder. Kolla skylten med kötid - 1 timme!


Christel & Jag käkar supersalt rem.


Kim & Thonny - rabarberpojkarna.


Det såldes dricka och remmar inne i mitten av kön också. Det var lite skräp i papperskorgarna!


Fullt! Men de tjänade pengar som bara den på det! En dricka - 25 kr och en rem - 20 kr. Och nästan varje eller varannan person handlade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback