Ehult.

I stort sett hela dagen idag har spenderats ute hos mamma & Julia i Ekornahult. Vi har varit ute och gått ganska mycket och sen åkte vi till ett av våra kantarellställen och plockade mängder med kantareller. Så det ska jag strax ta tag i och rensa. Det var väldigt mycket smått så det tar en stund, men det är ju de små som är godast! :)

Vi höll även på att bli uppätna av både flugor, myggor och myror.. Men det var det värt! Ellie satt skyddad med myggnät i sin vagn iallafall och käkade blåbär. Mestadelen var hon åtminstonde skyddad, efter att jag upptäckt att jag råkat stänga in en mygga med henne däri istället för att hålla dem borta! Ooopps.. :P


Elliot och Filippa var också med på promenaden. Det är min kusins barn.


Här visar de Ellie en liten bebisgroda som vi hittade på vägen.


Den var verkligen minimini och Ellie tyckte det var jättespännande.


Barnen har hittat et stort träd!


Cykeltur.


Jag mitt i promenaden.


Ellie somnade så gott i sin vagn.


På kantarell-plockar-utflykt. Ellie plockade mest sten! :)


Vi plockade blåbär och massvis med kantareller.


De luktar ju så gott och de smakar ännu bättre!


En hel JP full med skogens guld!


Mmmm!

Sen testade vi att gjuta lite. Vi gjorde varsin platta till trädgården. I mammas gjorde hon Julias och Ellies hand- och fotavtryck. Den blev jättefin! Min blev inte alls lika bra. Ellie illvägrade att sätta sin hand i det och försökte dra upp betongen istället och sen blev det världens skrikfest! Hon var övertrött så det gick inte alls. Hon vägrade att ens ge oss handen när vi närmade oss. Jag gick t.o.m och gav henne välling och hon somnade och vi gjorde ett nytt försök, men så fort vi tog henne i handen så började hon gallskrika igen! Vet inte vad det var som var så hemskt, men hon gillade det inte iallafall! Tillslut fick vi till ett avtryck med hennes fot så det fick duga och så gjorde jag ett avtryck av min fot jämte. Får se nästa gång jag åker ut dit hur det blev!


Ellie hade sina nya leggings med skinn på sig idag.


En riktig liten tuffing!

Ellie vaknade redan vid 7 i morse och sen sov hon bara knappt en halvtimme i förmiddags så det var nog därför hon var på så dåligt humör. Övertrött alabama. Men inte skulle hon sova inte! När vi kom hem vid 20 hade Kim kommit hem och skulle lägga henne medans jag tog en promenad uppe vid Åsa, men det gick inte. Hon somnade inte förrän efter 21. Så förhoppningsvis sover hon gott nu ikväll och inatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback