Shoppingrundan i Tisdags!

Nu när jag är frisk så kan jag passa på att lägga upp bilder från i Tisdags innan jag glömmer det! Det är bilder ifrån shoppingrundan jag, Ellie, mamma & Jossan var på. Första stoppet var hemma hos Jossan & Robban utanför Tidaholm. Det hade hänt ännu mer nu sen sist hemma hos dem! DE jobbar på! 

Synd att jag inte har några före bilder. Hade ni sett dem så hade ni inte trott att det var samma hus. Jag trodde inte att de kunde få det såhär fint.. Men det kunde de! Så duktiga är de! Jättefint har de fått det i sitt lilla torp!

Sen åkte vi till Presentshoppen i Kinnarp, Fikade lite i bilen, GENGÅVAN i skövde (en seconhand-butik), en inredningsbutik i Skövde (minns inte vad den hette, den va ny på trippen) Kanske var det FÖRR!?, åt lunch på Alpina i Skövde, åkte till Hem & Hobby i Hjo, sen Ateljé Hackspetten och sen till Tidaholm och lämnade Jossan igen och sen hem.

Vi åkte 8.30 och va inte hemma igen förrän 19.30 så det blev en låååång dag! Men trevligt hade vi!


Jossan & Robbans kök!


Så himlans fint!


Mysigt!


Ena sidan av hallen. Innanför där kommer snart bli ett vardagsrum.


Andra sidan av hallen. Älskar att hon har målat allt i vitt! Så snyggt! Innanför denna dörren är sovrummet. Va aldrig inne där eftersom Robban låg sär och sov. Han jobbar natt och ville inte störa honom när han gått och lagt sig! :)


Ellie, Jag & Jossan i köket.


Fikapaus i bilen utanför Presentshopen. Både för oss och för Ellie som fick gröt. :)


Sallad med kebabkött, kyckling, fetaost, ananas och bacon.


Mamma inne på Hem & Hobby i Hjo.


Jag & Ellie inne på Hem & Hobby.


En hylla från Ateljé Hackspetten som jag önskar att jag hade på rummet som jag önskar att jag hade till Ellie. :)


Alla våra shoppingpåsar! :)

Och här kommer några av mina fynd:


Ett stort zinkfat som jag köpte till köksbordet på Hem & Hobby. Mamma köpte ett först, och så var jag & Jossan tvugna att köpa likadana! :) Köpte även en del av sakerna som är i fatet. (Inte ljusen, stenarna och hjärtanen.)


Även duken som ligger på bordet köpte jag. På Hem & Hobby. Den har glaspärlor i sidorna, jättefin! För 10 kr. Det var så billigt så jag tog 2! :)


Ett hjärta i zink (Presentshopen) som fick hänga på pelaren i köket.


Ellie fick en haklappsväst (Hem & Hobby) så hon kan kladda ännu mer när hon äter själv!


Hon fick även en jättemysig fleecejacka av mamma & Jossan från Villervalla. Från Presentshopen. Perfekt att ha när vi åker i bilen och liknande när det blir för varmt med ovarall. Det var kanonbra, det behövde hon verkligen för hon har växt ur sin andra!


Och av mig & Kim fick hon en jättehäftig jacka. Också från Presentshopen. De har massa fina kläder där. Tyvärr är det lite dyrt, eftersom det bara är märkeskläder. Men nåt måste man ju kosta på sig ibland! :)
Den blir perfekt till våren! Kostade bara 225 kr. PÅ REAN! Den var nersatt från 449 kr. Tur att den va på rean, annars hade jag nog inte köpt den! 449 kr är lite väl mycket för en jacka till en 7,5 månaders. Tycker jag iaf..


En tvålkopp till toan. Eller tvålkorg kanske. Också i zink, från Ateljé Hackspetten.


En brevhållare, eller vad man ska kalla det, från Ateljé Hackspetten.


En bärplockare från GENGÅVAN i SKövde. Perfekt när vi ska ut i skogen sen till sommaren, hösten!


En sockerströare till Kim. Han har tjatat på mig att han behöver en sådan! Också från GENGÅVAN i Skövde.


Glasburkar till köket från Hem & Hobby. Kakformarna som ligger i den lilla glasburken köpte jag på GENGÅVAN.


En bricka till köket från Hem & Hobby.




HAR NI MISSAT NÅGON AV DE HÄR AFFÄRERNA SÅ ÅK DIT! DE ÄR VERKLIGEN VÄRDA ETT BESÖK! :)







Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart ligger alla dessa då?

2011-01-28 @ 01:51:45
Postat av: Johanna

Jag skrev ju det i början av inlägget! :) Presentshopen ligger i Kinnarp en bit utanför Falköping, Gengåvan och Förr ligger i Skövde, Hem & Hobby ligger i Hjo och Ateljé Hackspetten ligger utanför Korsberga mellan Hjo och Tidaholm! :) även Chilli i Skövde är värt ett besök, men det hoppade vi över denna gången! :)

2011-01-29 @ 00:11:15
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/
Postat av: Therese

Åååå fy tusan vilka fina grejer du köpte. Jag vill me ha ALLT !!! Jätte jätte fint ser de ut o bli.

Jag har bara varit på Hem & Hobby de andra hittar jag inte till men att jag verkligen skulle vilja åka dit.

DU får ta med mig på en shopping runda nån gång till alla butikern =)

Tänkte bara kika med dig vart har Jossan köpt den finna hall byrån med stål ben ?? Så gudoligt fin. Skulle passa perfekt hem till oss nu i hallen. Ser verkligen ut att vara jätte fint hos dom.

Hoppas du får en bra helg // Krama

2011-01-29 @ 14:31:52
URL: http://www.ilivethemmavid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback