Jag har haft semester från bloggen ett tag...

Jag har haft semester från bloggen ett tag. Väldigt skönt faktiskt! Däremot är det inte så skönt hemma just nu. Det är rena rama sjukstugan. Kim åkte på majsjuka inatt. Eller om det är vinterkräksjukan. Dålig är han iallafall! Han är nog sämre än vad jag var. Fast sen så är han ju av det manliga könet iofs! :) skämt åsido. Han har legat hela dan och var fortfarande dålig nu när han somnade. Jag borde också sova egentligen nu när Ellie sover lite, jag som knappt sovit på två nätter, men jag tänkte bara uppdatera här lite först. Ellie är också sjuk. Min lilla prinsessa. Hon har krupp. Och öroninflammation. Det började i fredags kväll och håller på fortfarande. Hon har jättejobbig hosta och väldigt ansträngd andning. Det låter ung som en gris som håller på att kvävas id varje andetag hon tar. Det är det som vällovlig vaken i två nätter nu. Plus att hon inte kan sova och ligger och vrider och vänder och gråter. Jag ligger och lyssnar på henne för jag tycker det borde vara jättejobbigt för hennes lilla kropp när hon andas så hela tiden. Och så andas hon som om hon är andfådd. Vi har varit på Barnakuten både igår och idag. Igår fick vi vänta nästan 4 timmar innan vi fick träffa läkaren. Idag nästan 3. Men det är skillnad på läkare och läkare! Han igår va väldigt lam och gjorde inte så mycket. Vi fick kortison med oss hem att ta inför nattn och hostmedicin för att vidga luftrören lite. Det hjälpte inte. Och hostmedicinen gick i te ge henne. Hon bara klökte och kräkte ner hela sängen istället. Tre gånger! :( jag ringde in idag igen eftersom det inte blivit bättre och pratade med världens otrevligaste barnmorska. Hon tyckte inte vi skulle komma in, men sn fick vi de ändå. Vi träffade en jättebra läkare. Simon tror jag han hette. Väldigt trevlig! Han såg att Ellie hade öroninflammation. Och hörde att hon lät väldigt ansträngd. Så hon fick inhalera adrenalin och koksalt och så hjälptes vi åt att ge henne nya kortisontabletter och så lyssnade han på henne efter en halvtimme och så fick hon inhalera igen och så lyssnade han efter en stund och det lät bättre så vi fick åka hem. Hon fick penicillin mot öroninflammationen som hon ska ta tre(!) gånger om dagen i fem dagar. Kåvepenin. Hon gillar det inte! Det är jättejobbigt att ge henne det, för hon kämpar emot allt vad hon kan och vill verkligen inte ha. Hon spottar och fräser och vrider och gör allt hon kan för att slippa. Men jag minns själv hur äckligt det var med penicillin. Och jag kunde inte svälja tabletter så jag fick alltid flytande. Fy! Jag hade jätteofta öroninflammation och halsfluss så jag åt penicillin ganska ofta.. Iallafall så låter hon bättre nu ikväll även om hon är hängig och gnällig. Så hoppas natten går bra! Kortisonet skulle verka in på halva natten och det är ju typ nu. Men läkarn sa att förhoppningsvis va den värsta natten den första eller andra så denna inte skulle vara så farlig. Vi får se. Jag tycker bara det är så jobbig när man inte kan göra så mycket för att hjälpa henne. Svalt i rummet och sova högt, nästan sittandes. Thats it. Jag sover till och med nästan sittandes för jag har henne på min arm. Just nu ligger hon på min mage. Det är mysigt! Hoppas hoppas bara vi inte får kräksjukan igen! Peppar peppar! Det vore väl annars pricken över i:et.. Ta allt på en gång så är de färdigt sen liksom.. Det va en liten (jättlång) rapport från oss. Hörs snart igen. Friskare då hoppas jag! Pusssssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback