Idag lagade jag middag hemma. Potatis, fis...

img_0631 (MMS)

Idag lagade jag middag hemma. Potatis, fisk och hemmagjord remouladsås Det var smaskens! Det händer inte så ofta att jag lagar middag, utan antingen äter vi ute eller så äter vi onyttigt på kvällen. Middagen brukar hoppas över eller så äter jag den hos någon annan. Tycker det är jättetråkigt att laga middag när bara jag och Ellie är hemma, och tråkigt att äta själv eftersom Kim knappt aldrig är hemma. MEN! Jag måste ändra på de nu. Jag ska försöka äta middag. Och laga middag hemma. Inte köpa massa onyttig färdigmat! Ställde mig på vågen för några dagar sedan och det den visade var katastrof! Jag måste ändra mina matvanor! Röra på mig mer behöver jag knappt för jag går mycket promenader och sådär nu, men maten måste jag göra något drastiskt åt! Fy på oss som är så lata så vi äter ute (och då bara onyttigt) flera gånger i veckan och sent på kvällarna! Skärpning Johanna!! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Potatisfis! hihihi:P

2011-01-03 @ 21:52:37
URL: http://jeeessssica.blogg.se/
Postat av: frida

Hej! hur fixade du såsen? vill göra sån vi fick i skolan du vet? :)

puss

2011-01-04 @ 19:49:35
Postat av: Johanna

Hallå! Kommer inte ihåg hurdan vi gjorde i skolan, men jag brukar göra en som mamma lärt mig och den är supergod! :)



Blanda gräddfil och creme fraiche och ev majonäs. Sedan i med hackat äpple, lite bostongurka, salt och peppar. Det blir mumsigt! :P

2011-01-04 @ 22:24:08
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback