Idag har vi haft en lugn och skön dag hemm...

img_0826 (MMS)

Idag har vi haft en lugn och skön dag hemma. Härligt! Vi har bara myst och kollat på tv och sovit när Ellie sovit och ätit och slappat. Fast en bra grej har vi gjort! Vi har äntligen städat ur och ändrat om i vårt städskåp! Det var verkligen behövligt! Vi plockade ut alltihopa, hyllor, lådor och verktyg och flaskor mm. Och så gjorde vi om allt från början. Så nu är det precis son jag vill ha det. Och vi får plats med dammsugarn och skurhinken inne i skåpet också! Haha.. Har tyvärr ingen bild på hur det såg ut innan, men lådorna som nu sitter där uppe satt längst ner och sen ett hyllplan och sen var det plats för dammsugarn och det. Helt fel att den skulle stå så högt upp, men det var inte jag som planerade städskåpet från början. Det kanske förklarar saken! :) Nu har iallafall allt sin plats och städskåpet är städat! Älskar när det är snyggt och organiserat! Efter det gick vi ut på en långpromenad och försökte natta Ellie. Det lyckades för hon somnade och sov 30 min typ (halva promenaden), men när vi kom hem vaknade hon och var klarvaken igen. Vi har ju Iofs sovit ganska mycket på dan så hon fick va uppe med oss en stund till och kolla på tv och sen somnade hon hos Kim när jag va inne i duschen. Fast jag har märkt att om hon sover bra på dagen så sover hon också bra på natten. Sover hon dåligt eller väldigt lite på dagen så är det jättekrångligt när hon ska sova på kvällen. Och så börjar hon sova längre också utan att äta på natten. Oftast. Hon somnar runt 22 oftast också. Lite väl sent, men bättre än ännu senare. Jag jobbar på att få henne att sova vid 20.30-21, men de går sådär. Nu vaknar hon iofs så jag hämtar henne i sin säng runt 3, 4 och så somnar hon om hos oss, men sen äter hon inte välling förrän runt 5.30 på morgonen. Det är superskönt faktskt! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, nu kanske det börjar rätta till sig med sömnen! :) man kan ju alltid hoppas! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback