Haha. Kollade lite på mina bilder på telef...

img_0730 (MMS)

Haha. Kollade lite på mina bilder på telefonen nu och hittade denna. Hela lilla familjen utslagen på soffan i Branäs. Fast Ellie har precis vaknat. :) tror de va Pernilla som tog den med min telefon?! Ligger och funderar på varför jag alltid ska vara uppe så sent?! Klockan är 02.17 och jag är fortfarande vaken. Tror det är för att jag är en sådan tidsoptimist. Jag vill hinna med så mycket hela tiden. Och tror att jag gör det.. Synd att inte dygnet hade några extra timmar ibland. Särskilt efter att Ellie somnat. Det hade varit skönt! Det är så mycket jag vill göra hela tiden. Fast jag har faktiskt lärt mig sista tiden att vissa saker måste jag inte göra alldeles precis direkt. De kan vänta. Det gör inget om tvätten ligger ovikt, disken står framme, att jag inte hinner blogga, att blommorna håller på att torka ut och dammråttorna börjar springa runt på golvet. Det kan faktiskt vänta lite ibland. Ibland! Även om det kliar i fingrarna. Då tar jag hellre lite extra tid med min lilla bushöna och myser och busar med henne och så fixar jag resten när hon somnat! Haha. Det är då klockan blir såhär mycket innan jag kan få ro och sova. Men men. Man lever bara en gång. Carpe Diem. Det gillar jag. Fånga dagen! Godnatt kära läsare! Hoppas ni haft en trevlig lördag och får en ännu trevligare söndag innan det är dags för jobb igen för de flesta. Inte för mig. Jag har turen att få vara hemma och vara mammaledig. (Va bara tvungen att påpeka det för jag älskar att vara hemma med mitt lilla busfrö.) Hihi. Natti!


Kommentarer
Postat av: Therese

Ooooo, va roligt att du skriver just idag att du ( jag me ) älskar livet som mamma ledig. Men det otroligt tråkiga o jobbiga är att jag börjar verkligen jobba imorgon efter 1 1/2 år mammaledighet hemma. Usch , va jag kommer sakna de. =( vill inte böörja jobba., De gäller verkligen njuta av denna underbara tid för skön va den går fort.

Hoppas du haft en bra helg // Kram

2011-01-23 @ 09:51:30
URL: http://www.ilivethemmavid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback