Jag sorterar ur och städar ur min frys. De...

img_1257 (MMS)

Jag sorterar ur och städar ur min frys. Det behövs verkligen! Massa gammal mat som ska slängas och så sorterar jag i de olika facken. Färdigmat längst upp, sen glass och bär och örter, sen grönsaker, sen kött och fisk och svamp, sen bröd och potatis och sist rostbröd och vitlöksbröd. Får se hur länge det kommer hålla sig så nu! Men jäklar vilken bra plats jag får. Känns som frysen blir dubbelt så stor nu! Älskar ordning! Jag sa till Kim att jag är så bra på att planera och organisera och sortera, och då gapskrattade han åt mig.. Han påpekade även att den tvättade tvätten ligger i en enda stor hög och att alla räkningar ligger i en hög i lådan och att det inte är så organiserat jämt. Men jag kan om jag vill! Älskar faktiskt när det är ordning. Tycker om att plocka i diskmaskinen smart så massa disk får plats, att sortera och plocka in på hyllor, att ha ordning och sorterat i kylskåpet, att vika tvätten och sortera och lägga in i garderoben, att ha ordning i alla våra lådor, och papper och pärmar iordning. Jag tycker om att planera och skriver alltid massa listor på vad som ska göras och vad som ska packas om vi ska bort. Jag kollar alltid upp saker innan jag ska göra något och kollar kartan och planerar min resväg om jag ska åka någonstans. Jag läser på om saker om det är något jag undrar över. Jag vill ha koll helt enkelt. Jag är nog en kontrollmänniska. Som ibland hellre gör saker själv än låter andra göra dem, bara för att jag tror att jag gör saker bäst. Fast det har jag blivit bättre på, för ibland har jag släppt saker och låtit andra göra dem utan att riktigt bry mig. Men helst gör jag saker själv. Och helst håller jag i något när det är något som ska göras. Då blir det ordentligt gjort! Haha.. Tror de beror lite på min dåliga självkänsla. Det känns bäst när jag får bestämma. Positivt eller negativt att vara en kontrollmänniska?! Lite tråkigt inlägg kanske.. Frysen blev iallafall bra! :) Nu ska jag och Ellie sova middag snart. Måste vila lite så vi orkar fortsätta vår städdag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback