Föräldrarträff hos Tvillingarna m.m.

I morse kom Sara hit en sväng. Vi har inte träffats på ett tag så det var mysigt! Vi fikade lite och kollade på tv och tjötade och hade allmänt trevligt.

Sen åkte jag och Ellie till Taberg på lite fika och bebislek hemma hos Emma och tvillingarna. Det är ju inte bara föräldrarträff, utan barnen leker ju också, så vi kanska ska kalla det föräldrar/barnträff. Hmm. Who gives a shit?

Vi hade iallafall väldigt trevligt som vanligt! Barnen växer för varje gång! Vi bjöds på frallor med massa gott pålägg och så en chokladkaka med lime i och blåbär på. Det var supergott!

Nu kan nästan alla barnen sitta jättefint på golvet. Alla utom Ellie. Hon vill inte sitta. Hon vill hellre stå eller rulla eller lägga sig ner. Jag har inte vågat låta henne sitta utan något mjukt bakom än som de andra barnen, men idag så satt hon faktiskt jättefint! Hon ramlade åt sidan en gång och slog i huvudet lite och blev jätteledsen, men det gick över ganska fort.

Hon vill inte äta lagad mat lilla pluttan. Det har varit så några veckor nu. Tror det började efter hon hade kräksjukan. Gröt går jättebra! Och frukt och bröd och kex. Men spaghetti och köttfärssås som hon älskat innan funkar inte alls. Inte lasagne eller kalops eller fisk eller egen lagad mat heller. Ingenting funkar. De första skedarna går bra ibland, men den spottar hon bara ut. Jag har provat att blanda med frukt och det går lite lite bättre. Hon gapar iallafall varje gång, men det spottas ändå ut. Det är väl en period nu. Det går väl bättre om ett tag. Jag försöker hela tiden så nån dag måste hon ju äta!

Efter träffen åkte vi hem och så sov vi faktiskt ett tag i sängen tillsammans. Det var mysigt! Sen kom Kim och vi kollade på tv och åt lite och sen kopplade jag ihop vårt ps3 med det trådlösa nätverket och datorn och så kollade vi på solsidan. De tär ju jättesmidigt att ha allt ihopkopplat. Varför har jag inte gjort det innan? Kanske för att jag inte vetat hur man gör eller att det gick överhuvudtaget. Det var min storebror som berättade för mig. Tack Johnny! :)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback