Idag har vi varit på Liseberg med Micke, P...

img_2756 (MMS)

Idag har vi varit på Liseberg med Micke, Petra & Hugo. Ellies första "Jul på Liseberg". Eller hennes första besök på Liseberg överhuvudtaget för den delen.. Det var jättemysigt att gå runt där och titta fast det var kallt och väldigt mycket folk. Det var iallafall uppehåll! Det var andra gången jag var där, första gången var förra året när jag och Kim åkte iväg själva för första gången efter att Ellie föddes. Då bodde vi på hotell och va på bio och ute och åt också. Men denna gången åkte vi hem efteråt, för jag ska till Ullared tidigt imån bitti. Jippieeee!! Som jag längtat! :) Iallafall. Vi köpte popcorn och våfflor och marsipan och spelade bort massa pengar på olika chokladhjul och lesakshjul och presenthjul. Det enda jag vann var två godispåsar med skumtomtar! Men bättre än ingenting.. Vi åkte ponnykarusellen och Ellie tyckte det var jätteroligt att åka häst. Sen tog vi ett varv i kaninresan, och besökte kaninhuset och så var vi inne i tomtarnas värld och tittade. Vilket jobb de har lagt ner där inne!! Det var riktigt mysigt att gå och titta på alla de små tomtarna! :) Sen strosade vi mest runt lite, kollade på renarna och tänkte åka upp för den långa rulltrappan, men när vi kom dit så hade den stannat. En liten kille hade fastnat med foten i rulltrappan på nåt vänster, men som tur var hade skon vridits av och han hade inte skadat sig. Men skon satt fastklämd och det kunde ju gått riktigt illa!! Konstigt för sånt tycker man inte ska kunna hända!! Petra, Micke och Hugo åkte hem för Petra började känna av att hon faktiskt är jättegravid, hon har inte så länge kvar nu.. ::)) och vi gick vidare en sväng. Tänkte gå och käka någonstans, men det var så jäkla mycket folk överallt så vi gick ut och åkte också hemåt. Vi stannade på McDonalds i Borås och när jag ställt mig i kön hörde jag någon som ropade och vände mig om fast jag tänkte snabbt att det aldrig kunde va nån där som ropade på mig, men då satt Petra, Micke i Hugo där. Sånt sammanträffande!! Och förresten då var McDonalds i Borås de sämsta stället jag ätit på på länge! Det tog tid och de gjorde fel och Kim fick vänta på sin mat i 20 minuter, fast de sa 2 minuter. Han missade nog en nolla där..  Då va jag redan färdigäten när hans mat kom in, och jag äter sakta! Men han klagade (vilket jag aldrig kan me) och skällde på dem så han fick pengarna tillbaka för sin mat! Tur de för man har ju inte lust att lägga 200 spänn på pissig hamburgare! Men kvällen på Liseberg har varit toppen och tack snälla våra fina vänner för att vi fick dela den med er!! ::)) Nu ska jag sova och ladda inför imån. Jag ska drömma om alla fina julklappar och alla roliga saker jag ska shoppa imån! Godnatt!!


Kommentarer
Postat av: Petra

Mc donalds Borås, Ett jäkla skit ställe!!! Vi väntade en evighet med! Man borde klaga! Tssss Tack för en mycket trevlig dag! Puss på er

2011-12-18 @ 09:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback