Idag har jag och Ellie spenderat hela dage...

img_0548 (MMS)

Idag har jag och Ellie spenderat hela dagen i Ekornahult hos mamma. Vi klädde på oss hela fadderullan med termobyxor och raggsockar och vantar och mössa innan vi åkte och sen väl ute i Elornahult åkte vi pulka och så tog vi fyrhjulingen till skogen en sväng för att hämta hem våra julgranar som mamma märkt ut. Ellie och mamma satt på släpet och skumpade runt. Sen när vi kom hem gjorde vi middag och när Julia kom från skolan så åkte vi in till stan en sväng. Va på Stallqvarn och tittade och man halvt dör ju inne i den butiken! Så otroligt mycket fint finns det där! Sen var vi på Ekohallen och ÖB en sväng. När vi kom hem så badade Ellie med Julia och Thandi och jag åkte iväg och tvättade och städade ur bilen. När jag kom tillbaka så åt vi taccos och till efterrätt hade vi gjort tobleronemousse som vi åt med hallon och blåbär som mamma hade i frysen sen i somras. Det var mumsigt! Vi avslutade kvällen med en svensk film utav Lars Molin som hette Den Kungliga  Toiletten eller nåt i den stilen. Tyvärr så var den riktigt kass! Men jag ska se några andra svenska filmer som han gjort någon dag när jag hinner.. Potatishandlaren ska visst va riktigt bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback