Ellie har hjälpt mig baka idag. Först gjor...

img_8787 (MMS)

Ellie har hjälpt mig baka idag. Först gjorde vi morotskaka. Blev lite förvånad när jag ställt fram rivjärnet och skalat morötterna för Ellie tog en morot och började riva den. Hon förstod precis hur hon skulle göra! Och vi har aldrig rivit nåt tillsammans innan! Hon måste ha sett det hos farmor eller mormor! :) Det tog säkert dubbelt så lång tid att baka när hon var med och jag glömde hälla i smöret i smeten. Kom på det när jag hällt upp allt i plåten och skulle skjussa in kakan i ugnen. Så det var bara att hälla tillbaka allt, klabba lite och hälla i smöret och göra om den sista delen. Men det gick bra och kakan blev superdelikat! Sen gjorde vi kladdkaka också. Det gick lite fortare. Ellie knäckte två ägg på golvet och klabbade lite med smeten och smutsade ner sina finkläder, men annars gick det jättebra! Anledningen till att vi bakade var att Kim fyller år idag och vi firade honom lite här hemma ikväll med fika. Först kom mamma och Julia en sväng och sen kom Kims föräldrar Mia & Stefan, Kims bror Adam, Kims bror Klas & hans tjej Amanda och så var Björn här en sväng. Det var en trevlig kväll! Ellie har bara sovit 20 minuter idag på dan så hon däckade som en stock efter allt kalas och ståhej. Det ska jag med göra snart för vi gick upp ganska tidigt! Ska bara kolla på lite SoA först.. Är inne på sista säsongen nu och det är så spännande! ::))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback