Busy Woman! :)

Jag har verkligen haft fullt upp! Därav det dåliga bloggandet.. Jag har tänkt flera gånger att jag ska blogga, men tiden har verkligen inte räckt till.. Så är det ibland! :)

Vi har haft en jättebra julhelg! Stressigt, men ändå har vi hunnit det vi tänkt och vi har firat som bara den! Jag tror att Ellie har haft en jättebra första riktiga Jul! :)

Jag kan dra lite kort vad vi pysslat med..


TORSDAG

På morgonen fick Ellie bada medans jag färgade håret. Perfekt att sätta henne i badet är man behöver få något sånt gjort! :)

Sen kom min syster Josefine och vi käkade frukost och sen begav vi oss in till a6 en sväng för att handla några grejor. Det var mycket lugnare i stan än jag trott! Hon bjöd mig på lunch som var supergod! Vi åt på Dragon nere på solåsen tillsammans med mamma & Julia. Och vi hade sådan tur att Ellie somnade så vi fick äta i lugn och ro! :)

Efter det följde Julia med oss hem och hon busade med Jossan & Ellie medans jag städade lite och vek tvätt.









Sen på kvällen var det dags för tjejmys med mina underbara flickor! Pernilla, Sara, Petra, Jossan, Frida, Jeanette, Christel, Tesan & Ida. Och lilla Amalia! Jag bjöd på glögg och pepparkakor och lite choklad och godis och så fikade vi och umgicks och hade det supermysigt! Vi körde också julklappsleken. Alla hade med sig varsitt paket för ca 100 kr och så slog vi tärningar och valde paket i typ 20 min innan vi slutligen fick öppna det paketet vi hade. Alla hade köpt jättefina saker och jag fick en jättefin bakbok! :)















Vi fortsatte tjöta och umgås och drack lite öl. Väldigt trevligt!

Tack alla mina fina vänner som kunde komma. Jag är så lycklig att jag har er!

Ps. Jag fick också veta en särskild sak denna kvällen, som gjordem mig väldigt väldigt glad! ::))


FREDAG

I Fredags var jag och Ellie i Ekornahult en sväng. När vi skulle åka så träffade vi på Ida & Amalia i trappuppgången och Ellie passade på att kramas lite med Amalia (eller Lilly som Ellie säger till henne!) & önska God Jul!









Sen på kvällen åkte vi till Jossan & Robban & Bebis i magen på uppesittarkväll. Kim var med också och Jimmy, Martin, Johnny, Fidde & Tesan. Har nog aldrig spelat på uppesittarkvällen innan, det var ju jättetrevligt! Och vi hade 7 vinster på 10 pers. Inte illa alls! Fast varken jag eller Kim vann något..

Jossan hade gjort räkmackor som hon bjöd på, supersmaskigt! Det var en himla mysig kväll!











Jag & Kim körde varsin bil hem eftersom alla andra druckit öl så när vi kom hem fick vi åka ut till Ekornahult och lämna en bil där. Vi var inte hemma förräns vid 2-tiden. Då gjorde jag färdigt mina sista julklappar och sen började jag slå in alla mina julklappar! Jag hade inte hunnit det innan och jag skulle inte hinna det någon annan tid heller så jag var tvungen!! 4.30 var jag färdig och kunde komma i säng!!


LÖRDAG - JULAFTON





Jag var lagomn trött när jag vaknade! Vi gjorde oss iordning och Ellie öppnade en paket i sängen och sen åkte vi till Gränna för Julfrukost och Julfirande med Kims familj. Vi bytte paket och gick tipspromenad och körde en frågequiz som Sara gjort och gick på klappjakt och sen tog vi en promenad i det underbara vädret. Eller inte underbart för att vara Jul, men underbart ändå! haha.. Solen sken och det var jätteskönt ute. Nästan som i sep-okt, inte som på Julafton! Lite snö hadeju faktiskt inte skadat!!

Vi fick biljetter till Bruce Springsteen i Göteborg i sommar av Kims föräldrar! Hela familjen med respektive. De ska bli riktigt riktigt roligt!! :)









Sen åkte vi vidare till Taberg där vi firade med min familj och släkt. Hela 26 personer var vi i år. Det är en del! :) Men det var trevligt och vi åt massa mat, öppnade mängder med julklappar och hade en supertrevlig kväll! Gillar att vi är så många som firar tillsammans! Det blir sådan härlig julstämning då! Och så är Ellie så glad när hon har så många att busa runt med!! :) Hon var helt slut efter allt firande och somnade så gott redan vid 21.30. Hyfsat tidigt för henne, särskilt en sådan här dag! :)



VILL DU SE MER BILDER SÅ FINNS DE PÅ FACEBOOK. KLICKA HÄR !!


SÖNDAG - JULDAGEN

I Söndags plockade vi upp alla Julklappar och tittade på allt fint vi fått. Sen åkte Kim & Ellie iväg en sväng och jag tog en lång skön dusch och gick här hemma och plockade lite.. Sen åkte jag ut med Ellie till mamma i Ekornahult för hon skulle spendera natten där. Vi käkade pizza och sen åkte jag hem för att göra mig iordning lite innan jag for vidare till Pernilla där vi hade en liten Julfest!

Det var en mycket trevlig kväll med massa gott dricka, mycket dans och trevligt sällskap! :) 

Kim var i Göteborg och vände en runda på natten så han hämtade mig när han kom hem vid 5-tiden och så körde vi ut min bror och kusin till Ekornahult innan vi åkte hem och somnade på två röda. Det var em lång kväll! Men det var kul! Man lever ju bara en gång! :)



FLER BILDER FINNS PÅ FACEBOOK! KLICKA HÄR!!


MÅNDAG - ANNANDAGEN

Det var inte lika kul i morse när jag vaknade. Supertrött! Men det rättade snabbt till sig och jag åkte ut till Ekornahult (kim jobbade) och spenderade några timmar där innan jag åkte hem igen. Sen har dagen varit ganska lugn faktiskt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback