Måndag & Tisdag.


Ellie står och kollar ut på regnet. Hon har ett regnställ på sig som hon fått från Julia, min lillasyster. Det hade Julia på sig när hon var liten för 7 år sedan, men det ser helt nytt ut fortfarande.

Igår va jag bättre i magen så jag och Ellie trotsade regnet och gav oss ut på en promenad. En riktigt blöt sådan! Tur att vi har två uppsättningar med det mesta, för både Ellies regnkläder och mina gympaskor låg kvar i bilen som im tagit till jobbet på morgonen. Vi gick till Taberg och hämtade bilen och sen åkte vi ut till mamma & Julia i Ekornahult. De skulle precis gå till skogen och plocka svamp och bär så vi följde med dem och så spenderades nästan hela dagen utomhus med svampplockning, bärplockning och fika. Det var ganska okej väder, men emellanåt kom det några riktiga regnskurar så vi fick gömma oss under en gran då och då! :)

Ellie älskar verkligen att vara i skogen. Och så älskar hon att gå. Och springa! Hon vill knappt aldrig åka vagn nu för tiden, utan hon ska gå själv. Och hon orkar gå jättelångt! :)























Vi hittade jättemycket kantareller! Ca 6 liter fick vi ihop! Och massa halon och blåbär. Hallon är ju så gott! Och Ellie älskar det! :)









När vi kom tillbaka till Ekornahult igen gjorde vi potatis, baconlindad kycklingfilé och kantarellsås. Det var riktigt smaskigt! Sen följde Ellie med mamma till ladugården och kollade på kossorna medans jag tvättade och städade ur bilen.

När vi kom tillbaka hem började magen krångla igen och hela kvällen och hela natten har jag fått springa på toa. Jag har aldrig vatt så supermegalös i magen. Det är helt sjukt! Det krampar och bubblar i magen, men jag har inte spytt en enda gång. Måste vara nån slags matförgiftning jag har åkt på..

Mamma & pappa kom förbi i morse med diarrétabletter och vätskeersättning till mig och jag tror att det har hjälpt för andra halvan av dagen har känts helt okej och jag har inte behövt springa på toa stup i kvarten. Jag har till och med varit hungrig nu ikväll. Hoppas det är över nu.. jaja.. Spänande läsning va? Haha.. :)

Iallafall så har jag och Ellie mest varit hemma och slappat idag. Vi har kollat på tv, busat, sovit (mycket!) och pysslat lite. Vi var ute en sväng innan och hann precis klippa gräsmattan på framsidan innan världens regnskur kom och åskan brakade loss. Kim var inte hemma förrän efter nio så det har varit en lång dag för mig och Ellie själva. Därför ska jag försöka krypa ner i sängen nu. Natti!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback