Full fart..

Idag började jag & Ellie dagen med ett besök på den "nya" lekparken på Kålmården. Har bara varit där en gång innan, och då va Ellie så liten så hon fick inte ut så mycket av det besöket. Nu däremot var vi tvugna att prova igen eftersom vi hört så mycket bra om den och den är ju himla bra! Det fanns massa kul att göra och Ellie var överallt och ingenstans och skulle självklart prova på allt!



Hon skulle även krama alla barn hon såg, vilket inte alltid uppskattades. Och innan vi skulle åka hem så körde hon in sin hand i munnen på en annan tjej. Hon började bli lite trött.. :) Och det uppskattade den andra tjejen inte, hon blev nog lite rädd för Ellie! Hon gör ju så när hon är trött, vill gärna pilla i munnen. Konstig vana det  där! :)

Träffade även på en pappa som gillade att vara ironisk och pratade nonstop om sig själv och jag fick höra de alla roligaste kommentarerna. Bl.a att Ellie var i lekparken med sin storasyster (alltså jag) och att jag inte såg ut att vara en dag över 18. Tack för den! :)





















Efteråt åkte vi upp till Ikea och käkade lunch med Sara, Alice och höggravida Frida. Det är bara en vecka kvar tills hon ska ha nu, spännande! :) Det blev även lite shopping på Ikea. Bl.a en tavelram, minigrytor och minislevar till Ellie, en sängförvaringslåda till Ellie, ljus och två toapallar så Ellie kan nå upp till handfatet sen. :)







Efter det åkte vi till Ica Maxi och handlade massa saker som vi behöver ha med oss till Kreta. Mat till Ellie och gröt och välling och snacks till flygresan och massa blöjor. Sen var vi inne på apoteket och köpte ytterligare lite bra-att-ha-utomlands-saker.

När vi kom hem så packade vi up allt, busade, gjorde världens godaste taccopaj, var ute och lekte, klippte gräset, kollade på tv och vid 22.30 var Ellie övertrött och vägrade somna så vi körde en sväng i bilen. Kim kom hem nyss så nu ska jag prata lite med honom. Har inte träffat honom än idag..





















Kommentarer
Postat av: Anonym

Var är alla djuren? Har för mig att de finns på kolmården.. ;)

2011-08-24 @ 09:20:06
Postat av: Johanna

Haha.. Blev lite fel där.. :P

2011-08-24 @ 23:16:56
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback