Love it..

Dagen i Ekornahult igår kändes hur lång som helst! Vi hann med massa saker! Det är så härligt att vara där ute! Mamma jobbade så jag och Ellie passade Julia och även Jennifer som också var där ute.

Vi började dagen med lite tvtittande och sen frukost och sen gick vi ut på promenad. Ellie somnade i vagnen så jag hann även med att tvätta och städa ur bilen. Älskar när bilen är nystädad. Synd bara att den blir stökig så fort igen! Haha..

Sen gick vi hem och fikade och sen ut igen och så tog jag fram en bokhylla som jag fått av min moster som jag ska måla vit och en liten soffa som Ellie ska få sen som också den ska målas vit. Jag spacklade till dem på några ställen som var lite slitna, och tvättade av dem så de var redo att målas.



Sen gick vi och gungade och hoppade studsmatta och så var vi i ladugården en sväng och tittade på kalvarna. Vi gick in i ladugården i typ en minut, sen stod vi mest utanför, och ändå så luktade vi ladugård när vi kom hem! Ellie tycker det är jättekul att kolla på kalvarna, hon kan nog stå där hur länge som helst! :)









Sen gick vi hem och gjorde middag och plockade undan lite och sen åkte vi hem till mig och hämtade lite målarkläder, penslar och målarfärg så jag kunde måla. Vi åkte till Taberg och lämnade Ellie till Kim och hämtade en annan hörnhylla som jag köpt på loppis som också skulle målas vit och så ut igen till Ekornahult och så satte jag igång att måla första omgången.

Det tar längre tid att måla än man tror och det är så tråkigt att måla! Det tog 3,5 timmar att måla mina tre saker! Men det blir så fint när det är färdigt och då är det värt det! Att en möbel kan se så annorlunda ut bara för att den blir vit?! Älskar vitt! :)







Vid 21.30 åkte jag från Ekornahult och då åkte jag till Pernilla en sväng. Vi satt ute uppe på hennes tak och drack kaffe och tjötade ända till klockan 23.30. Myspyskväll var det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback