Vilken härlig vårdag!

Idag har jag & Ellie varit på jobbet en sväng och hälsat på. De höll på att risa av alla rabatter nu efter vintern. Det var ett tag sedan jag va där nu, så det var trevligt att se dem igen! :)

Efter det hämtade vi upp Sara och så tog vi en dag på stan. Det var också ett tag sedan. Det har ju ändrats så mycket, och öppnats nya butiker överallt. Men man går ju nästan bara i de vanliga butikerna iallafall! Jag gjorde några fynd på Gina Tricot iallafall! :)

Sen åkte vi hem och spenderade resten av eftermiddagen ute på vår lilla gräsmatta utanför. Det var ju jättehärligt väder! 16 grader.. Det var första gången som Ellie satt och kröp på gräs. Iofs så är det ju inte så mycket gräs nu, men ändå. Hon tyckte det var spännande att riva loss gräset och löven och jag fick se till att hon inte stoppade något i munnen, för det ville hon gärna. Vi tog ut hennes lära-gå-vagn och så spatserade hon fram så fint där ute. Hon tyckte även att det var roligt att kolla på bilarna som körde förbi och bussarna som kom stup i kvarten. Hon stog där och tittade och vinkade åt allt och alla.

Vi planterade också lite penséer i en kruka. Det tyckte Ellie var spännande. Mest roligt var det att försöka rycka loss blommorna och stoppa dem i munnen! :)

Det är så roligt att visa och lära henne nya saker. Även fast hon är så liten, men hon förstår mer än man tror! Hon är så nyfiken på precis allt! Jag ska lära henne allt jag kan, så kommer hon bli lika smart som jag sen! Haha.. :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback