Today..

Öppna förskolan på Knuten 9-11.30. Mycket trevligt! Det var ganska mycket folk idag så det var kul. Ellie busade på med de andra barnen! Och så kröp hon iväg på upptäcksfärd under sångstunden. Det var första gången! Hon ska annars bara klänga på mig och sitta i mitt knä hela tiden. Idag kröp hon runt bland de andra barnen och så kröp hon fram till Siv (hon jobbar där) och tittade på henne när hon sjöng!

Besök hos Sara.
Jag hjälpte henne att färga håret. Och så tjötade vi lite och kollade på tv och busade med Elliepellie.

Middag i Ekornahult. Spagetti & köttfärssås. Och falukorv såklart! :) Sen lämnade jag Ellie med mamma & Julia och fick några timmar för mig själv.

Kaffe med Pernilla & Jocke. Och två grodor som höll på o para sig. Tror jag.. Nåt höll de på med iallafall för den lilla låg på den stora och åkte snålskjuts när den kröp fram! Den hade stoppat in sina händer under den andras "axlar" och så låg den där och bara följde med. Pernilla blev så rädd när vi upptäckte dem så hon sprang rakt in i Jockes lastbil! Haha.. :)



Solning på Trim. Jag slog på stort och stoppade i alla mynt jag hade i automaten. 18 minuter. Jag låg och försökte somna i solariet och lyssnade på musik och helt plötsligt började det pipa och jag kollar på timern och då är tiden slut. Jag måste ha somnat utan att märka det, för jag märkte aldrig att jag sov, men det gick riktigt fort! Kan de vara möjligt att man sover fast man tror man är vaken?! HHmmm. Märkligt! :)

Träff på Swedbank. Vi var ett gäng som var där och lyssnade. Alla var med i tömtkön. Det är ca 1500 pers med i tomtkön. Den som vatt med längst har vatt med sen 1962(!!). Haaaallllåååå!!
Snacka om att vi aldrig kommer få en tomt som vi vill ha! :) Jo, kanske. De släpper nya tomter snart som kan vara intressant! Det var iallafall en riktigt trevlig och informationsrik kväll. De som var där och pratade lite var Catharina Erkisson från kommunen, hon som har hand om tomtkön. Anebyhus. Fiskarhedenvillan. Swedbank pratade lite om lån m.m. En kille från fastighetsbyrån. Och en från Juristbyrån. Han från Juristbyrån pratade lite om vad som händer om man bygger hus och tar lån och sedan delar på sig eller om någon dör. Det är ju lite olika regler beroende på om man är gifta eller inte. Och så pratade han lite om sambolagen. Vi bokade även in en tid på juristbyrån angående en livsbesiktning, och ett nytt möte på banken ang. lånelöfte eftersom vårt förra har gått ut.







(Jag friade till Kim också eftersom Juristbyrån snackade så mycket om regler och giftermål och lagar hit och dit och det lät som det var bättre att vara gifta. Men han bara skrattade åt mig. Undra varför!? Va de inte gulligt?! Kolla under blommorna på pappret så ser ni. Haha..)


Kommentarer
Postat av: Frida

Catharina jobbar jag med :) hon var lite nervig igår innan det mötet kan jag lova ;) men ni kommer nog få tomt, det är mååånga som står i tomtkön som aldrig ansöker och sen vill ju som tur är inte alla ha samma tomter :) jag håller tummarna att det går fort för er.



Kram

2011-04-14 @ 19:06:55
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback