Tisdag idag, fast det känns som måndag.

Idag hade jag och Ellie en lugn förmiddag hemma med massa mys och massa bus. Sen körde vi in våran bil tilll Euromaster för en framvagnsinställning och samtidigt som det gjordes passade vi på att gå en sväng.



Tänkte att vi skulle hitta en mysig lekplats så vi kunde leka lite, så vi traskade bort på Råslätt. Hittade massor med gungor och lekplatser, men ingen med bebisgunga, så vi gick och gick och gick. Vi stannade på 3 olika platser och gungade lite på en större gunga, och Ellie blev lika arg varje gång jag satte henne i vagnen igen. Tror nästan vi gick igenom hela Råslätt, och till slut så hittade vi faktiskt en lelplats med bebisgunga.

Ellie älskar att gunga och ville gunga hela tiden, hon var skitförbannad när vi var tvugna att gå därifrån för att hämta bilen! :)












Vi åkte till Ikea och köpte en mjuk fotboll till Ellie och även en Antilop barnstol med bord till. Så nu kan hon klabba bäst hon vill på sitt egna bord. Hade tänkt köpa en sån från början, men sen fick vi ju stol så det har liksom inte blivit av. Men idag tyckte jag att det var dags! Nu vill hon ju så gärna äta själv också och ibland så får hon göra det, och då blir det som det blir. Då är det inget roligt när hon är färdig.. Nu blir det förhoppningsvis lite smidigare iallafall! ;)

Sen åt vi lunch på Ikea. Ellie ville inte sitta i barnstolen, utan skulle stå upp i kundvagnen och äta. Det gick bra, för hon åt upp en hel burk med lasagne. Jag åt köttbullar. För 16 kronor!! Och då ingick en burk barnmat (det gör det om en vuxen äter), så det var en superbillig lunch för både mig och Ellie.

Efter Ikea åkte vi hem till Petra, Micke & Hugo för lite fika och bus. Vi har inte träffats på jätteläng så det var ett behövligt besök!! :)) Vi stannade hela kvällen. Kim kom vid 7-tiden och så köpte vi mat från Nova och svullade i oss och så satt vi på altanen och tjötade massa!







 



Nu har jag precis vattnat blommorna och småplockat lite, betalat räkningarna och deklarerat. Ni glömmer väl inte att deklarera?! Senast 2 maj klockan 24.00 ska det va gjort! :) 

Har även skrivit en packlista tills imorgon. Fast jag kommer inte packa förräns precis innan jag går o lägger mig. Så gör jag alltid... Börjar faktiskt få lite resfeber nu också. Iiiiihhhh! Bara en natt, en dag och en natt till och sen åker vi! UNDERBART! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback