Idag vaknade Ellie vid nio och det betyder...

img_1919 (MMS)

Idag vaknade Ellie vid nio och det betyder att jag vaknade vid nio också. Vi mös i sängen en stund, sen fick Ellie bada medans jag fixade lite tvätt. Efter det åt vi en härlig frukost och sen har vi varit ute på en skön promenad. Nu ligger vi i sängen och myser. Ellie sov i vagnen, men vaknade så jag fick avbryta tvätten jag fortsatte med och lägga mig i sängen och mysa med henne så hon somnade igen.. :) Det hände en olycka i badet innan också. Ellie bajsade. Jag såg att hon tog i, men för sent, så när jag lyfte upp henne så ploppade de ut en liten bajskorv som flöt runt i vattnet. Riktigt äckligt! Haha. Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig till för att få upp den, men jag hittade en liten sil som jag fiskade upp den med. Sen var det bara att börja om. Hälla ut vattnet, diska badbaljan, diska badleksakerna och i med nytt vatten och i med Ellie igen. Jag var nog lite för snabb med att bada henne. Tänkte inte på att hon brukar bajsa på morgonen. Hon brukar oftast vänta tills jag bytt blöja på henne, och då bajsar hon.  Det är klart det är härligt att vänta tills hon fått en ny blöja, och inte bajsa i den som hon haft hela natten.. Nu tog jag ju bara av blöjan och satte henne i badet. Shit happens!! :)  Nu är hon iallafall ren och fin och luktar gott. Och len.. Hon är superdupermegalen. Så mysigt att ligga här och gosa med henne nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback