Torsdag 16 September.

Idag har jag varit i Månsarps kyrka och pratat med prästen om Ellies dop. Det gick bra! Jag va själv. Ellie va hos Pernilla och Kim hann inte för han jobbade. Men det är ju ändå jag som bestämmer så jag åkte själv.. ;)
Det kommer bli ett bra dop! Ett fint. Och lite annorlunda. :)

Sen åkte jag till Pernilla och har spenderat mestadelen av dagen där. Pernilla bjöd på supergoda toast med kantarellstuvning. De var inte att leka med! Det var Jocke som hade beställt. Klockan 3. Men han kom inte förrän kvart över tre så de hade nästan kallnat.. haha.. Sen kom Petra & Hugo förbi en sväng, och vi tjötade lite.

Jag åkte hem och provade kläder tills imånkväll. Jag ska nämligen parta loss lite imån. Lite. Jag ska faktiskt på personalresa! Första gången jag åker iväg från Ellie i mer än 6 timmar. Jag ska vara borta i 36!. Gud. Hur ska detta gå!? Bra förhoppningsvis. :) 
Hon ska vara hos Pernilla imån tills Kim slutat jobba, sen ska han ta henne. Jag är inte orolig över det. Hon äter jättebra i flaska, så det kommer nog gå kanonbra! Det jag är orolig över är natten.. Hon gillar att ligga och tutta på mina bröst då, så vi får se hur det går. Men det kan ju inte vara värre än det var de första veckorna. Då grät hon ju typ jämt... Jag tror min karl klarar detta galant!

Iallafall så ska jag dricka lite gott imån och försöka slappna av och bara ta det lugnt. Och sova! Förhoppningsvis mer än 3-4 timmar i streck. (Om vi inte går på krogen då förstås, då kan det bli sent.. ) Hihi. Jag ska dricka en redbull vodka. Det har jag längtat efter! Och öl till maten. Och så har jag med mig en plunta med Mintu. Låter som värsta alkolisten nu, som planerar och längtar efter alkohol.. Men det var ju ett tag sedan, så det ska bli gott. Och jag ska inte amma eller samsova eller ta hand om en bebis, så då går det bra! Och förresten, detta är jag värd! Haha..

Så  nu ikväll har jag packat! Både för mig och Ellie. Och planerat mat och mjölk och ersättning och flaskor och blöjor och kläder och leksaker och och skrivit lista till Kim och haft föreläsning om imån, natten till Lördag och Lördagen.

Detta kommer gå kanon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback