Tisdag 28 September.

Dagen började ganska lugnt idag. Jag och Ellie fixade lite här hemma och plockade undan och bara tog det lugnt. Sen åkte vi till Taberg och sorterade upp massa pantburkar som jag skulle åka och panta.

Vi hade inget att göra så vi bestämde oss för att åka till Ekornahult en sväng. Där va vi ute en liten stund och kollade på är mamma rensade landen från sommarens blommor, men det var så jävla kallt och blåste som fan så vi gick in efter en stund. Jag & Julia lagade middag. Julias favorit, Ugnsbakad Falukorv med Potatismos. Det blev riktigt gott idag faktiskt! :)

Sen va mamma nere i förrådet och hämtade Julias gamla barnstol som Ellie har fått. Kommer hem med något nytt varje gång jag varit ute och hälsat på mamma.. :) haha.. Vi (mest mamma) sydde en dyna som Ellie kan ha i den så det inte ska vara så hårt att sitta. Jag valde ett blått fint tyg med små vita stjärnor på. Det blev faktiskt kanonbra! Så nu kan hon börja sitta i den lite smått redan, lägger man en liten kudde bakom också så är den helt perfekt!

jag bara längtar tills om några veckor när vi ska börja med smakportioner. Undra hur hon kommer reagera på de lillfia! :)

Vi kom iväg från Ekornahult strax efter åtta. Det kvittar om jag säger att jag bara ska åka ut dit en snabbis, det blir ofta hela dagen ändå.. :) Vi mötte upp Kim i Taberg och så bytte vi bil och han & Ellie åkte hem medans jag åkte in till Ica Maxi och handlade. Pantade alla burkarna, det var skitjobbigt!! Sen handlade jag och det blev MEGAdyrt idag.. Men nu är iallafall både skafferi, kyl och frys fyllda til max och jag ska försöka bättra mig på att äta hemma. Framförallt att laga middag. men det är ju så tråkigt att bara laga till sig själv och sitta och äta i ensamhet... Då hoppar jag hellre över att äta, men de e ju inte bra de heller...

Sen hamnade vi i sovrummet framför tvn och nu har Ellie precis somnat och jag ska se ett avsnitt av True Blood idag igen innan John Blund kallar. Har bara 2 avsnitt kvar på säsong 3 nu. Tråkigt! Det är ju så spännande! :)

Skulle igentligen betalat räkningarna idag också, men det hann jag faktiskt igårkväll/natt så det slipper jag nu. Skönt det! Hatar att betala räkningar! Fast iofs så har vi e-faktura på de flesta så det är inte så jobbigt som de va innan.. Men surt att se när pengarna ryker från kontot!! 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback