Svampsöndag.

Igår åkte vi på en kantarellrunda. Jag, Johnny, Tesan, Pilutta & Ellie. Jag körde eftersom de andra va lite bakis från i Lördags. Först var vi på farfars grav i Vireda och kollade till det lite och satte blommor. Det såg fint ut där. Sen gav vi oss ut i skogen.

Vi hittade, Håll i er, 5,5 KILO svamp. Det är ju hur mycket som helst. Vet inte hur många liter det kan ha varit, men säkert över 10 liter.  Det var riktigt roligt att traska runt där i skogen när man hittade så mycket!

Tills det började ösregna iallafall! Vi blev dygnsura! Försökta ta skydd under några granar så gott det gick, men till slut kändes det inte som någon idé. Vi höll på att gå vilse, eller vi trodde att vi var vilse, men vi hittade tillbaka till bilen iallafall. Dygnsura. Då var det skönt att sätta sig i bilen med full fläkt! Tror vi traskade upp och ner i skogen i nära 3 timmar. Det var jättebrant och jag hade bärselen på mig och fick kolla vart jag klev hela tiden, Så idag har jag faktiskt träningsvärk i låren känner jag!

Men vi var duktiga och rensade alla kantarellerna igår jag & Tesan. Pernilla förvällde dem och stekte en del och sen bjöd hon på stekta kantareller och toast med kantarellstuvning. Mumsigt var det!

Firade även Johnny en sväng i Söndags för han fyllde 26 år i Lördags. GRATTIS I EFTERSKOTT här på bloggen. :) Han bjöd på lite tårta och kaffe! :)
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback