Söndag 5 September.

Idag har vi haft familjemys. Love it! Älskar helgen. Älskar att spendera tid tillsammans med min familj. Alla tre! :)

Först åkte vi till Prima inne i stan och köpte mat. Sedan blev det en sväng på a6. Jag var ute efter en lite tjockare typ fleecejacka till Ellie. Hon har bara en fleecjacka i strl 62 som är rosa/röd randig och sen har hon en fleeceoverall i vitt, men den är väldigt varm. Sen har hon några fleeceoveraller, en dunjacka, en annan snygg overall vi köpt, ett fleeceset med jacka o byxor, en typ fårulloverall och några fler overaller som hon kan ha lite senare sen. I strl 68 & 74. Så det blir perfekt till vintern. Men just nu behövde hon en tjockare tröja/jacka i 62. Det hittade vi faktiskt på H&M. Och en liten söt mössa fick hon också. :) Båda i Hello Kitty. Ville inte ha Hello Kitty innan, för att det är så "tjejigt". Men hon är ju en tjej, då ska hon ha tjejiga grejor! haha..


Hello Kitty Jacka 149:- H&M.


Hello Kitty Mössa 49:- H&M.

Och jag hittade ett par nya leggings i lite tjockare tyg till mig. Himla sköna faktiskt! Med gulddragkedjor nertill. Och så köpte jag ett par nya höststövlar. Va inne på ett par med kortare skaft först, men dessa var verkligen supersköna och skaftet är halvlångt, så det fick bli dem!


Leggings 199:- H&M.

Stövlar 399:- Skopunkten.

Efter det gick vi till Ikea där vi köpte lite småskit. Kim ville gå igenom HELA Ikea, fast vi igentligen bara skulle till köksavdelningen. Så det gjorde vi. Puh. Det är jobbigt ibland!:)

Den här köpte jag på Ikea. Skitbra att ha och hänga saker i. Jag ska ha den till scarfar m.m.


Sen åkte vi förbi Ica och jag sprang in och handlade lite snabbt. Sen hem och plockade upp allt, mös lite, Kim gjorde varma mackor åt oss och så tittade vi på Oceans Eleven. Jag har lånat alla tre de filmerna, så vi tänkte vi skulle se dem! De är ju riktigt bra! :)

Ellie somnade i ganska skaplig tid idag. Dock i babysittern i tvrummet. Får se om hon fortsätter sova snart när vi ska lyfta över henne till sängen eller om hon har tänkt vakna. Jag hoppas på det första. Jag försöker få henne att somna lite tidigare på kvällarna, och få in lite rutin på läggandet på kvällen. Så vi gör ungefär samma sak vid ungefär samma tid varje kväll. Det verkar funka. Det blir bättre och bättre. Om bara 1 1/2 vecka så ska Kim ha Ellie själv över natt. Jag ska på personalresa fredag - lördag. Då vore det bra om nätterna funkade lite bättre. Hittills är hon van att äta sig till sömns. Inte bra för Kim! :)

Nu blir det sängen! Hoppas ni haft en trevlig helg allesammans. Det har jag! :)

När nappen åker ut då sover hon djupt lillfia. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback