Kantarelljakt.

Mamma, Pernilla & Jossan hämtade mig och Ellie vid 8.30 i morse och så åkte vi till Vireda och gjorde iordning lite på farfars grav. Satte dit ljung i kruka och ett nytt hjärta. Har fortfarande inte sett röken av de andra sakerna som "försvann" så vi tyckte det var dags att lägga dit nya nu. Hoppas verkligen att de här sakerna får vara kvar!

Sen åkte vi ut i skogen och letade kantareller. Först gick de dåligt. Hittade inte en enda kantarell, men sen hittade vi ett sånt guldställe! Det var nästan som trollskog, upp på ett berg. Där hittade vi massa kantareller. Plockade nog ca 5 liter. Kanske lite mer.. De växte i klungor överallt! Stora fina gula kantareller. Inte såna där små som vi hittade förra gången.. :)

Så jag fick mig ett ordentligt träningspass eftersom jag gick med Ellie i bärselen upp för de där "berget" och ner och åt sidan och lite hit och dit. Hon väger nog 6,5 kg nu ung så det är lite extra vikt! :)


Ellie & Ellies moster Josefine.


Jossan & Ellie.


Farfars viloplats. <3


Jossan & Ellie.


Svampplockarna. :)


Ellie & Jag som var "kantarellhundar". haha..


Pilutta har fått span på en under granen!


Det blev iallafall varsin påse! :) Totalt 3 st.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback