E-hult.

Det blev en heldag i Ekornahult idag för mig och Ellie. Va inte hemma förrän vid 22. Först väntade vi på att Julia skulle komma hem från skolan. Sen tog vi en skogspromenad. Gick den nya vägen rumt harbron, har inte gått där innan, men det var en mysig liten runda. Det är ju så skönt att promenera i skogen! Sen lagade mamma middag till oss, korvstroganoff & ris.

Sen efter det plockade vi fram mönster och tyg till Ellies dopklänning och så började vi rita upp lite och klippa ut. Den kommer bli så otroligt fin. Jag bara längtar tills vi sytt färdigt den! Vill att den ska vara färdig nu! :)

Pappa kom hem och sen så har vi myst i soffan med "Halv åtta hos mig" & "Ullared" och ätit varma mackor. Med ananas på såklart! :)


Ellie somnade så gott på promenaden. :)


Julia.


Julia poseerar på stenen som vanligt. haha..


Så roligt! Ska sitta på denna stenen och ta kort varje gång vi är ute och går! :)


Jag var också tvungen att testa, för att se vad som va så roligt.. :P


Julia poserar igen. Denna gången med ett träd hon hittade.. :)


Mamma kör på med barnvagnen som vanligt.


Jag & Julia.


Gick förbi detta stället. Nu ser på träden där det sitter små brädbitar fastspikade!? Där hade vi en trädkoja för många år sedan. Jag, Johnny & Sejd. Den var ganska stor, med brädor som vi snodde under ladugården. Och det är högt också! Flera meter! Haha.. Vilka minnen. :)


Ellie trött.


Kvällsmaten serveras.


Mys i soffan.



Elliepellie.


Stor tjej! :)


Glad tjej.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback