Paj, paj, paj, paj, paj, paj, paj, paj, paj, paj, paj.

Idag har jag gjort massa pajer. Närmare bestämt 11 st. 4 olika sorter. De är till imån. Det tog jääääättemånga timmar med all pajdeg och kylning och förgräddning och fyllning och gräddning, men jag är väldigt nöjd. Det kommer bli gott! Särskilt taccopajerna blev kanonbra! Och Kycklingpajerna med fetaost, bacon, spenat, paprika, rödlök, oliver och pinjenötter. Hur gott låter inte det?! De var krångligast och tog längst tid, så de måste smaka bäst!
Till det blir det sallad och tre olika dressingar. Köpte en med mango & chili. Hoppas det smakar lika gott som det låter!

Sen har jag beställt efterrätt av mamma. Hon skulle göra budapestbakelser.

Så jag kan lova att ingen behöver vara hungrig när vi åker därifrån! :)




Kycklingpajen innan gräddning. Ser nästan godare ut innan.. :)


Kycklingpaj färdiggräddad.


Kanterellpaj.


Skinkpaj.


Taccopaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback