Hallå!?

Sitter och kollar på våra bilder från BB dagen då Ellie föddes. Såg då denna bilden, men!, vart tog allt hår vägen? Såhär mycket hår har hon ju inte nu.. Konstigt!

Hon har iofs ganska mycket nu med, det har ju växt en del. Men det är mycket ljusare. Kanske därför det ser mindre ut.





















Hittade även lite mildra bilder som jag inte har lagt upp innan från förlossningen. Det är ganska konstigt vilka känslor och minnen som kommer tillbaka nu när jag tittar på korten. Som tur är så minns jag mest det fantastiska och underbara och har nog förträngt lite av det hemska, onda och fruktansvärt jobbiga. Tur att vi människor är uppbygda så! Att vi nästan bara minns det bra! :)

Några roliga saker jag minns är:

*Jag kom på att det var den 17:e Juni och att vårt barn skulle födas på samma dag som min lillasyster Julia.
*Jag andades lustgas och blev helt groggy och fick världens whiskeyröst.
*Jag fick ha blöja och genomskinliga trosor på mig.
*Jag pratade med Kim hela tiden och när värkarna kom hade jag så jävla ont så jag knappt kunde stå och andades lustgas och när det var färdigt fortsatte jag prata där jag slutat som om inget hänt.
*Jag skrattde åt mig själv flera gånger för jag trodde läkarna och Kim hade konspirerat ihop sig mot mig och jag kom på dem och trodde inte de visste att jag kommit på dem.
*Jag ville ha med mig tavlan som hängde på väggen hem, och Kim sa att det inte var några problem, att vi skulle ta med den när vi gick sen. Jag tyckte han var elak som sa så och inte trodde att jag fattade att det aldrig skulle gå och fick då för mig att han trodde jag va lite koko.
*Jag var svinhungrig hela dagen för jag hade inte ätit på typ ett dygn och Kim satt jämte mig och käkade hamburgare. Jag fick smaka, men fick tugga fort som fan så jag skulle hinna tugga ner innan värken kom.
*Magen såg ut som en berg- och dalbana.
*Jag fick massage av undersköterskan och en sval handduk på pannan.

* Och det bästa utav allt. Lilla Ellie kom till världen! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback