Knuten.

Idag har jag och Ellie först varit i stan en snabbis. Eller a6 och Ikea (ovanligt?). Känns som att vi jämt är på Ikea.. Men var tvugna att köpa några grejor som jag köpt fel. Tyvärr hade jag inget kvitto så får behålla de som är fel också, men de spelar inte så stor roll.

Sen gick vi ner till Öppna Förskolan. Har inte varit där innan, men de har öppet för små barn (0-18 mån) på onsdagar 9-12.30 & 13-15.30. Iallafall så kom vi dit och det var inte riktigt som jag trott. Alla som va där tillhörde ju redan en "föräldragrupp" och kände varandra sen tidigare. Utom jag då som kom ensam och inte kände någon. Men det gjorde inte så mkt.. Jag klarade mig ändå. Haha. Alla var så trevliga så! Och så var det några bekanta ansikten iallafall.

På Måndag ska vi ha träff i våran "föräldragrupp". Det ska bli jätteroligt att se hur det gått för alla och träffa alla små bebisar. Hörde att det var många tjejor! :) Det har varit möte en gång innan, men då var vi sjuka så vi missade det och det hade visst inte varit så många där. Hoppas alla kommer denna gången.

Tänkte att det är roligt för Ellie att träffa lite barn i hennes ålder nu när hon blir lite större. Hon tittar så himla mycket på allt och ska känna och klämma och prata och vara med överallt. Sen när hon börjar leka måste hon ju skaffa sig en bästis också ju! Och jag måste ha någon som är hemma att fika och tjöta skit med! (Fast det har jag ju redan massa iofs..) :)

Sen gick vi hem också. I ösregnet!! Ja va helt dygnsur när vi kom hem. Det rann vatten från kläderna! Fick hänga dem på tork i duschen. Ellie va inte alls blöt. Hon sov hela vägen hem och va helt torr och varm och go när jag tog upp henne.

Sen har vi bara varit hemma och fixat.

Nu sover Ellie tätt tätt intill Kim och jag ska också krypa ner och kramas lite med dem innan jag flyttar över henne till sin säng. Så kanske jag får några timmars sömn då jag kan snurra och vända på mig och sträcka ut mig ordentligt innan Ellie vaknar och vill komma till oss igen.

Min lilla ängel!

Tack för att du finns hos oss. <3

Puss & Godnatt allihopa!

Kommentarer
Postat av: sara

Du har ju oss :) du behöver ingen annan :P puss

2010-11-04 @ 09:32:47
Postat av: Therese

Hej !!

Jag tyckte iaf det va kul att du kom ner ändå att du inte kännde någon. Albin tyckte iaf Ellie va söt, han sa de när vi kom hem =)

De som va lika gammla som Ellie är nog en föräldra grupp men inte vi. Men det är kul ändå att komma ner o trivas. Men som sagt det ger ju mer när barnen kan leka själv.

Jag hoppas iaf att vi får se er där nere fler gånger.

// Kram

2010-11-04 @ 14:20:06
URL: http://ilivethemmavid.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hihi.. Nä, jag vet Sara! <3



Therese - Hihi, sa han det? Gullunge. Jag tycker att ALbin var söt! Fast han var lite trött! :) Vi kommer nog komma fler gånger! Det är ju kul för Ellie att få busa lite med andra barn i sin ålder också, särskilt när hon blir lite större sen.. :) Kramar

2010-11-05 @ 00:13:07
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback