Julbordet var jätte jättegott och mycket t...

img_9321 (MMS)

Julbordet var jätte jättegott och mycket trevligt. Blev lite förvånad först för det var så mycket folk, men det var hela förvaltningen som var med! Jag har ju inte varit med innan, så jag visste inte det. Trodde bara det skulle vara vi från kyrkogårdarna. Tvärtom var vi inte alls många från kyrkogårdarna utan det var mest nytt folk. Men det var tevligt det med! Jag kom dit precis vid 17 och va rädd att jag skulle få sitt jämte några jag inte alls kände för nästan alla hade satt sig redan, men det ordnade sig och jag fick riktigt bra platser! Det fanns hur mycket mat som helst att välja på! Tyvärr äter jag inte så mycket, utan mest det vanliga som man kan äta vilken dag som.. Ägg o rostbiff o älgkorv o köttkorv o gräddfil och så smakade jag lite på varmrökt lax från det kalla, sen potatis o prinskorv o köttbullar o revben från det varma. Typ. Julskinkan glmde jag först så det fick jag få och hämta på en egen tallrik. Hur f*n kan man glömma julskinkan!? På julbord?! Det är ju det och prinskorvarna son är det viktigaste! :) Efterrätten hoppade jag över för jag tycker inte om de så mycket. Det är ju mest godis och smakliga saker och massa sött ändå. Äter hellre lite mer mat! Haha.. Jag gjorde bort mig lite också. Till höger om mig satt en man som frågade om det var skönt att vara hemma och vara mammaledig och om jag längtade tillbaka till jobbet. Hur kan han vet det tänkte jag, men antog att han hört när vi pratat om det innan.. Jag svarade och vi pratade lite och sen frågade jag vart han jobbade någonstans. Då svarar han att han sitter på förvaltningen. På löneenheten. Och att han heter Magnus. Och då gick det upp ett ljus för mig och jag förstod att det var chefen för lönerna mm och att jag pratat med honom flera gånger och mailat mm med honom.. Lite pinsamt. Men inte så lätt att känna igen alla när vi är så många! De som sitter på kontoret träffar man ju inte så ofta, förutom de allra högsta cheferna.. Jaja.. Mitt i maten skulle vi få en överraskning. Och det blev det verkligen. In på scen kommer Jimmy Karlsson, en trollkarl från JKPG, och underhåller oss. Han var superduktig och verkligen kvällens höjdpunkt!! Efter kaffet äkta jag hem så jag var hemma kl. 21 igen. Kim och Ellie va i Taberg så jag passade på att lägga in all tvätt i skåpen och plocka i o ur diskmaskinen och stryka lite och plocka lite innan de kom hem. När de kom hem kollade vi på en film (13 snart 30), och sen nattade jag Ellie som inte somnade förrän tolv typ och nu ska jag strax natta mig själv också! Ska upp tidigt imån och åka på loppis och sen ut till Ehult och va där för Kim ska göra dt sista på nya toaletten. Sen ska jag på scouternas julmarknad i Taberg och så ska Anthon och Tim sova över här. Det blir en fullspäckad dag imån med. Fullt ös medvetslös! Haha.. Det blev ett långt inlägg. Kul om någon orkar läsa hela allafall! Isåfall får ni här längst ner en STOR KRAM och så önskar jag er en riktigt trevlig helg! Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback