Föräldrarträff.

Idag har vi varit på föräldrarträff. Kl 15, fast det skulle egentligen vara kl 16, bara att hon skrivit fel på lappen som vi fick hem. Som tur avr så fick alla fel tid så alla va där tidigare. Men det löst sig ändå..

Det var roligt att träffa alla igen och titta på allas bebisar. Alla är så himla olika! Vi missade första gången för det var när både jag och Ellie var så himla sjuka. Vi är 7 par tror jag och 8 bebisar (ett tvillingpar), men bara en av bebisarna är pojke. Resten är flickor. Så det är många flickor i våran grupp. Och alla är födda med bara några dagars mellanrum.

Vi kollade på en film om att introducera smakportioner och så delade vi upp oss i mammor & pappor och pratade lite. Vi pratade mest om sömn och hur det gick att lägga bebisarna och lite om amning. Roligt att höra hur andra gör.

Sen fick jag veta att de flesta går till öppna förskolan på förmiddagarna på onsdagar, så det får jag börja med också. Det är ju roligare att gå dit när man känner några och när vi är med i samma föräldrargrupp och har barn i samma ålder!

Och på måndag ska vi träffas hemma hos en av mammorna. De andra har visst träffats innan och mailat och sådär men de har haft fel mailadress till mig så jag har inte vetat om det. Vi var inte med den gången vi bytte mailadresser så min barnmorska ringde mig och frågade om min och då skrev hon fel så de andra har haft en adress till mig som inte fungerat och jag har inte fått något mail från någon. Fast det stod ju telefonnummer också, men men. Nu vet jag ju det så det ska bli mycket trevligt på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback