ONSDAG 19 APRIL.

Hela onsdagen var en lång shoppingdag! Och en lång dag överhuvudtaget! Mamma plockade upp mig vid nio-tiden och så åkte vi till Tidaholm där vi hämtade min syster. Sedan bar vi oss av på en inrednigs-shopping-runda. Supertrevligt! Det finns så många roliga, fina butiker uppåt Hjo där som man kan titta i. Väldigt dyrt i en del, men man kan få mycket idéer! Vädret var kanonfint! Över 20 grader i skuggan, synd att vi satt i bilen så mycket, men det var ändå riktigt härligt!

Vi lämnade Tidaholm och åkte en runda lite utanför Tidaholm först för att titta på ett hus som var till salu. Var först vid fel hus och spanade, men hittade rätt till slut. Tur att det nog inte bodde någon där. Jättemysigt litet rött hus som skulle gå göra jättefint! På landet också. Skulle passa Jossan & Robban perfekt! ;)


Jossan & mamma smyger och spanar lite..

Sedan började vi med Falköping. Eller Kinnarps utanför Falköping. Till butiken presentshopen. Jag var där en gång för många år sedan när jag jobbade på Jetpak, men då hade de mest kläder. Nu fanns det så otroligt mycket fint där inne! Ville köpa massor! Synd att man inte vunnit på lotto eller något bara.. :P Köpte bl.a en liten skylt att hänga i hallen som det står Välkommen på. Älskar skyltar med olika texter och ord på.. :)















Efter det åkte vi mot Skövde. Vi var hungriga så vi stannade på vägen och åt lite. Mamma (som alltid tänker på allt) hade packat picknic väskan. Engångsgrill, en stor ytterfile, sallad, avokado, mandariner, potatissallad & cider. Smaskens! Och vädret var ju kanon, så det kunde inte bli bättre!







I Skövde åkte vi till Chilli. En helt underbar butik! Finns så himla mycket fint! Och det är inte särskilt dyrt heller! Jag köpte en svart kudde med svarta paljetter på. Jättefin! Och så var vi inne på nya ÖB en sväng.







Efter det bar det av till Hjo och den bästa butiken av dem alla. Hem & Hobby. Otroligt mycket fint, bra pris och väldigt varierande utbud! Där blev det lite mer shopping. Jag köpte bl.a gröna ljus & gröna ljuslyktor till tv rummet. En vit trådduk till köket. Paljettyg till kuddarna i tv rummet. Några fina vykort.



Det är otroligt mycket texter & bokstäver & skyltar & tavlor med små ord och budskap på överallt. Särskilt med texten "Carpe Diem" eller "Amor Vincit Omnia". Det har blivit superpopulärt! För 2 år sedan när jag gjorde min tatuering på foten hade jag aldrig sett det någonstans. Och det är precis den texten jag valde till min fot! Nu ser man det på allt, tavlor, kuddar, gardiner & skyltar.. DEt betyder "Fånga Dagen" & "Kärleken Övervinner Allt".

På vägen tillbaka till Tidaholm körde vi förbi Ateljé Hackspetten. Ett litet mysigt ställe ute i skogen. En kvinna som har en liten bod på sin trädgård med massa fint i! Hon gör det mesta själv. Ganska dyra saker, men så fina! Och massa inspiration!









Innan vi åkte tillbaka hemnåt blev det lite fika hemma hos Jossan & Robban i deras hus i Tidaholm. Vi satt ute på baksidan. Jätteskönt! Sen körde vi hemåt vid 17-tiden.

Mamma släppte av mig i Jönköping och så plockade Kim upp mig och vi åkte till Ikea och köpte skåp till badrummet. Hem och lämnade av mig och skåpen och alla shoppingfynden och så åkte Kim till Ulricehamn för att hämta sin fyrhjuling. Jag fixade lite hemma och satte ihop skåpen och ändrade om lite.. Man blir ju så sugen på att göra om när man köpt nya grejor och när man fått massa idéer! Jag bytte den gröna mattan i sovrummet mot den svarta från tvrummet. Det blev superbra! Tänkte byta våra beige gardiner i köket till vita och göra iordnind på toa idag också. Om jag hinner.. :P

Målade även min pall jag köpte på loppis för ett tag sedan vit. Det blev kanonfin! Sen bytte jag i sängen och gjorde extra mysigt i sovrummet. Ska bara sy en svart hissgardin in dit också, sen är jag nog nöjd..:P




(Ska på knoppar på gardinstången, håller på och målar dem svarta.. )

Kim var hemma vid 23-tiden och då satte vi upp skåpen på toa (kommer bilder när det är färdigt) och höll på med det en liten stund. Krånglade lite, men hanär så duktig min man så det blev jätttebra till slut! Sedan blev det kvällsmat och sängen ganska sent..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback