Snickerskaka.

Har lovat Kim att baka snickerskaka åt honom. Skulle gjort det igår, men glömde bort det.. Det är inte särskilt avancerat så jag slängde ihop en innan när jag kom hem. Ska bara vänta på att den ska stelna i frysen nu så den smälta chokladen kan bres på.

Det luktar väldigt gott. och ser himlans gott ut. Men jag är inte särskilt sugen på det, så den får han ha för sig själv. Och så kan jag ju bjuda på det ifall någon vill komma förbi och fika. :P



Mycket socker innehåller den iallafall! Haha. Typ bara sirap, socker, jordnötssmör! Och cornflakes & kokos.
Lägger upp receptet här ifall någon blir sugen på att slänga ihop en.. :P



SNICKERSKAKA!

1 burk jordnötssmör (Skippys är bra)
1 dl kokos
1 dl socker
2 dl ljus sirap
8-10 dl cornflakes
1 tsk vaniljsocker

Blanda jordnötssmör, kokos, socker & sirap i en kastrull och koka upp.
Blanda i cornflakes & vaniljsocker.
Bred ut blandningen i en långpanna eller en stor form av något slag på bakplåtspapper.
Ställ i frysen tills det stelnat. (ca 30 min)

250 gram choklad
ev. 1 msk smör eller olja.

Smält chokladen ovanför vattenbad eller i micron.
Bred över kakan. OBS! Gör det snabbt för det stelnar väldigt fort.
Ställ in i frysen igen och låt stelna. (ca 1 tim)
Skär sedan i rutor.

Den tinar ganska fort, så det går ha den i frysen och bara ta upp en liten stund innan
det är dags för fika. Eller förvara den i kylen.

LYCKA TILL! :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Du srev för ett tag sen att du skulle va kul o veta vilka som läser din blogg.

Jag är en av dem =) Kul o se när din bebis växer. Alltid lika spännande för andra.

Blev så sugen på att baka snickerkaka me efter denna bilden.

// Therese

2010-05-10 @ 22:40:13
URL: http://ilivethemmavid.blogspot.com
Postat av: Johanna

Det är jätteroligt att veta vilka som läser.. :P Vad kul att du hittat hit! jag läser din blogg också! Tycker det är jätteroligt att läsa bloggar av folk som man "känner" lite.. :)

2010-05-11 @ 22:10:38
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, visst e de roligt att veta vilka som läser..

Kul att veta att du läser min me=)

Går allt bra med graviditeten? Så mysigt !!

// Therese

2010-05-12 @ 10:14:22
URL: http://ilivethemmavid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback