Payback!

Igår hade jag & Carina planerat en liten överraskning för Pernilla. Hon hade ingen anning om att Carina skulle komma upp från Helsingborg denna helgen, så vi bestämde oss för att luras lite.. Pernilla som alltid är på sin vakt anade faktiskt ingenting! Haha..

Jag & Pernilla skulle åka till Vireda och sätta blommor på farfars grav. Innan jag åkte till Pernilla mötte jag upp Carina på Torsvik och packade in henne i bagaget på min bil. (Och då har jag ingen stor bil) Men det gick ganska bra, ett säte nerfällt, lite filtar och överkast och några ikea kassar som skymde, så kunde man aldrig ana att Carina låg där bak. Detta krävde ju förstås lite planering, iallafall tidsmässigt så allt skulle klaffa och Pernilla inte skulle ana någonting.. Det gjorde hon inte.. :)

Jag åkte till Taberg och plockade upp Pernilla. Sa att jag hade massa skräp som jag var tvungen att kasta så jag var tvungen att åka förbi sortergården på vägen. Men det var bara brännbart och inga tunga grejor så det skulle gå fort. Parkerade på sortergården, ganska långt borta, för det var mycket folk. Och hoppade ut. Sa till Pernilla att hon kunde ta det som låg där bak. Hon öppnade bagaget och såg bara ett stort överkast som låg där. Hon tänkte att det skulle nog inte kastas utan låg bara över som skydd och när hon lyfte bort det, TADA! Där låg Carina! Haha. Pernilla blev förvånad, men glad och vi lyckades luras lite!

Vi åkte förbi blomsterlandet och köpte jättefina rosor, några ormbunkar, ett kort och en liten ängel och sedan bar det av mor Vireda. Vi stannade på Preem i Huskvarna & köpte kaffe & te och så fikade vi på vägen dit också för jag hade med mig bullar & snickerskakor.

En mycket trevlig liten utflykt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback