Måndag 3 Maj.

Gick upp ganska så tidigt idag också. Fast det var iofs för att jag hade en tid på vårdcentralen hos en arbetsterapeut vid 8.15. Annars hade jag nog sovit lite längre..

Hos arbetsterapeuten pratade vi om karpaltunnelsyndromet. Hon var lite vimsig den där tanten, men ganska rolig ändå.. :) Hon gjorde skenor till mig som jag ska ha på nätterna för att hålla handlederna rakt. Hoppas att det hjälper lite iallafall.. Sen har jag ett handledsskydd/skena som jag ska ha på dagen på högerhanden till att börja med. Den domnar ju bort och "somnar" och värker hela tiden nu. När jag lagar mat, äter, kör bil, sminkar mig, fixar håret, sitter vid datan, skriver.. Det är jättejobbigt för det gör verkligen ont i handen. Har använt skyddet nu i eftermiddag/kväll, och det känns faktiskt väldigt bra!

Men nattskenorna känns ju lite mongo. Och jag som springer på toa 3-4 gånger varje natt kommer nog känna mig ganska handlingsförlamad. Men hjälper de så är det ju verkligen värt det!


Nattskenorna.

När jag kom hem åt jag frukost och kollade lite på datan. Sen messade Emelie och frågade om jag ville följa med henne & Casper till Malin & Alva. Det ville jag jättegärna! Så där spenderades resten av dagen fram till 15 nångång. Mycket trevligt! Lilla Alva är supersöt! Och det var första gången jag var hemma hos dem, de hade det väldigt mysigt! Det blev mycket barnprat och förlossningssnack. Bara roligt! En promenad i Barnarp och sedan fika på Malins utealtan. Har börjat lite smått att vara sugen på fika nu. Innan åt jag knappt ingenting, men nu kan det vara gott med en kaka eller så ibland. Malin hade bakat kladdmuffins som var jättegoda!

   
   
   

När jag kommit hem igen gjorde jag middag, sedan åkte jag till Taberg och hämtade Kim och vi åkte in till stan. Var på banken och sedan Ekohallen. Åkte till Taberg och lämnade av Kim. Va förbi Pernilla en snabbis. Tillbaka till Kim. Åkte till Ikea en snabbsväng för att byta ett par luckor med Kim. Käkade i stan. Tillbaka till Taberg och lämnade av Kim igen. Hem till Norrahammar. Landade i soffan framför Svenska Hollywoodfruar och här sitter jag nu. Ska strax upp och duscha.

Det har varit en innehållsrik dag med mycket farande och flängande hit & dit. Får passa på nu medans jag kan. Medans jag bara har mig själv att tänka på och släpa runt på.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback