MÅNDAG 10 MAJ.

Emelie, Casper & Jag åkte till Ikea en sväng. Jag skulle inte ha något särskilt, Emelie skulle kolla på mammut säng till Casper. (och lakan) Hon har redan köpt en, men ville prova den och titta lite hur den såg ut. Casper sov när kom upp till barnavdelningen så det var bara att lyfta över honom från vagnen till sängen och så låg han där perfekt och provsov. :P



Jag hittade några grejor ändå.. Oranga handdukar till toa, lite tyg som jag ska sy något roligt av och så några fina plastlådor. Emelie köpte också lite grejor. En ny matta, en tavelram, lakan till mammut sängen..

Sedan var vi inne på Ekholms en sväng och Emelie hittade en tapetrulle på rea som passade bra inne på hennes lilla toa. Så hon skulle hem och tapetsera igår.. Ska kolla in nästa gång jag hälsar på hur det blev..

När jag kom hem började jag städa lite. Plockade undan och tvättade lite och dammsög och städade toa. Så skönt när det är gjort! Packade även upp påslakan, lakan, plastad frotté, spjälskydd, täcke, kudde, filt och lite annat från Ullared och sedan bäddade jag och gjorde iordning spjälsängen. Så fint blev det. Kommer bli en perfekt sovplats för bebis när den behagar komma ut.. :)





Bakade även en jättegod banankaka!



Kl. 19 fick vi besök av Anitha Dentler från TryggHansa som kom och pratade lite försäkringar med oss. En väldigt käck kvinna. Haha.. Speciell kan man säga iallafall. Men mycket trevlig, rolig och duktig. Hon har varit ansvarig här i Jönköping i typ 12 år tror jag hon sa. Hon stannade ända till strax innan 22.

Vi kollade lite på våra försäkringar, både hem- bil- och person. Jag har redan en Trygga Barn som mamma & pappa haft på mig i alla år, så jag var försäkrad och den kommer gå över till en vuxenförsäkring nästa år. Tack Mamma & Pappa som tänker på mig.. :P Men Kim hade ingen så vi tecknade en Personförsäkring med livsförsäkring åt honom. (Men med lagom belopp ifall det skulle hända något, inte för högt, då kanske han "råkar" ut för en olycka.. haha.. Skojar bara.) Har även gratis gravidförsäkring nu, och när bebisen kommer ska vi teckna en Trygga Barn försäkring åt den också.

Så ska vi nog vara rätt försäkrade! ;)

När hon åkt köpte vi varsin kebeb i bröd, åkte till Taberg och lastade av lite grejor från Kims buss och sedan mös vi ner oss i soffan och käkade och kollade lite på tv. Sen blev det sängen ganska sent sm vanligt.. :P

Kommentarer
Postat av: ämäli

Va hon Anita Dentler typ sminkad som bara den o såg ut som hon hade silikon läppar. Tror de va hon som va hos oss me, ja verkligen speciell.. Men trevlig..

2010-05-12 @ 21:18:25
Postat av: Johanna

Haha.. ja, det låter precis som hon. Tyckte hon påminde lite om Dolly Parton.. :P Hon var verkligen speciell, men som sagt, mycket trevlig kvinna! :)

2010-05-13 @ 19:25:37
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback