Livet.

Man vet aldrig vad som kommer att hända. Ena dagen kan man ha allt, nästa dag kan det vara helt annorlunda.
Det kvittar om man lever som man "ska". Tar hand om sig och sin kropp, tränar, äter nyttigt, är hälsosam, är försiktig.. Vissa saker kan man bara inte bestämma över. Självklart kan man påverka, men hur många finns det inte som drabbas av hemska saker utan att någonsin gjort någon annan något hemskt?
Sen finns det de som skiter i allt, missbrukar, aldrig bryr sig om någon annan, lever farligt och skiter i sin kropp och hälsa, men de drabas aldrig av något otrevligt..

Jag är så otroligt glad över att jag är frisk, har en underbar familj och jättemånga fina vänner. Man ska inte klaga över småsaker, det finns dem som har det så mycket värre.
Man ska tänka positivt och vara glad över det lilla i livet.

Berätta för dem du älskar att du älskar dem. Medans du kan. Bättre att säga det en gång för mycket än en gång för lite. Man blir glad av att höra det. En dag kan det vara för sent. Och då undrar man varför man inte sa något?!

Ge positiva kommentarer till folk. Det gör så mycket. Ge & du får tillbaka! Det räcker att säga till dina vänner hur mycket du tycker om dem, eller ge någon en fin komplimang om något, ring upp och fråga hur någon mår och om dagen varit bra, skicka ett fint sms, bry dig om dina nära & kära!

Jag fick veta en sak igår som gjorde mig så himla ledsen. Och arg. Varför? Det får en att fundera över livet. Om vad man inte kan påverka. Ibland vill livet gå en annan väg än den man tänkt vandra från början. Jag kan bara tänka mig hur det måste ha känts för dem det drabbade. Det är då det är viktigt att ha familj och fina vänner som man kan prata med och få stöd av. Och det vet jag att ni har! Ni är starka & underbara människor som kommer klara detta tillsammans. Det kanske tar lite tid. Men försök ändå se positvit på livet. Se de positiva sakerna runt omkring er. Det vet jag att ni kan, för ni har så mycket positivt runt omkring er. Ni har gett så mycket, nu är det eran tur att ta emot lite. Ta emot kärlek och tankar och positiv energi. <3

Jag tycker om er jättemycket och finns alltid här för er!






Kommentarer
Postat av: Heléne

Fint du skriver Johanna <3

2010-05-10 @ 15:57:47
Postat av: Anonym

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2010-05-10 @ 17:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback