KARLSKRONA.

Det är verkligen något speciellt med att campa! Så himla mysigt. Har precis utforskat våran camping lite. Dragsö Camping heter den. En jättemysig camping som ligger på en stor halvö. Så det är vatten runtomkring. Vi har väl ca 20 meter till havet och stranden på ena sidan och kanske 50 meter på andra sidan..


Stranden utanför stugan.


Ser riktigt varmt och gott ut ju.. :P


Karlskrona Centrum syns därborta.



Solen skiner och det är varmt och skönt. Trodde inte det skulle bli fint väder idag, för det var molnigt hela vägen hit. Men det är jättefint nu!

Vi bor i en liten stuga med två våningssängar och ett litet minikök, en garderob, bord, stolar och en tv. Precis lagom. Enda nackdelen är att det inte finns någon toa. På dagen går det bra, men på natten är det lite surt att jag måste springa ut! Fast jag har precis varit och checkat in vart den ligger, och det är inte särskilt långt borta. Nya fräscha toaletter var det. och det luktade verkligen campingtoaletter. På ett bra sätt! Det luktade sommar & gott. :P


Våran lilla stuga längst till vänster.


Liten men mysig.


Kim packar in från bilen. Kan tro att vi ska stanna flera veckor. :P

Nu ska jag packa upp lite och göra iordning här inne. Bädda sängarna och sådär. Sedan ska jag försöka sola mig lite på våran minialtan. ;) Har t.o.m tagit med mig bikini, lite väl optimistiskt kanske, men jag vill ha lite färg!

Körde kim till hans kurs innan. Inne i Karlskrona på ett militärområde. Han ringer väl sen så får jag åka och hämta honom.. Det lilla jag såg av staden var vatten, vatten & vatten... haha. vatten överallt! Sen en himlans massa vägarbeten, ombyggnader, trafik, backar, båtar, militärer & många olika stora & gamla byggnader. Ska bli spännande att utforska staden imån! :P


En skylt på ett träd inne i centrum. Någon som bryr sig väldigt mkt om en duva.


Geishaglass. Aldrig provat innan, men den var riktigt god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback