Helgen!

Nu har jag varit jättedålig på att skriva. Har liksom inte haft tid riktigt. Har haft fullt upp hela helgen känns det som! Här kommer en liten snabb uppdatering:

TORSDAG:

Åkte tåget hem från Landskrona. Det gick jättebra fast jag fick åka 4 olika tåg. Åkte 1a klass, så det var inga problem! När jag kom till Jkpg kom Pilutta & hämtade mig och vi åkte till Piren och åt lunch! Satt ute, jättemysigt! :P


Fina Pernilla.

Sedan åkte vi till Netto, Ica Maxi & Ekohallen och handlade massa mat och grejor till Pernillas fest som var i Lördags.

Efter det åkte jag ut till Ekornahult och jag & mamma åkte till badplatsen i Bondstorp för att titta på Julia som spelade pjäs med skolan. Askungen. Jätteduktiga var de! Surt bara att vädret var lite dåligt.. :/ Det regnade. Skulle fikat där också, men åkte hem och lagade lite mat hemma i Ekornahult istället.










Mamma <3.

Fick även denna tjusiga blombukett av Julia. :P



Sedan åkte jag tillbaka till Pernilla igen, Sara kom förbi en sväng.. Jag & Pernilla åkte och tittade på hus.. Sedan blev det ett avsnitt av Desperate & sen körde Pernilla hem mig för jag hade ingen bil..

FREDAG:

Hade tid hos barnmorskan vid 09.00. Allt såg bra ut även denna gången. Urinprovet var bra, blodtrycket var bra och alla måtten var fina. Bebisen ligger fixerad & är redo för att komma ut.. hihi.. :) Vi pratade lite om förlossningen och skrev ner lite kort vilka tankar och önskemål jag hde om det och om bl.a smärtlindring..

Sedan hämtade mamma mig och vi åkte in till Stan & a6 en sväng. Shoppade lite presenter bl.a. :)
 
Åkte till Pernilla & blev bjuden på supergod lunch! Sedan spenderade jag resten av dagen/kvällen hos henne och vi förberedde det mesta av maten till festen. Skalade och skärde potatis, morötter & palsternacka, skärde & marinerade ytterfiléerna & kycklingfiléerna. Bakade pinocchiotårtbottnar m.m. Vi hade fullt upp! Plus att vi fixade iordning lite i Pernillas nya "walk-in-closet". DEt blev kanonbra! Åkte hem ganska sent, betalade räkningar och sedan slocknade jag i sängen.





LÖRDAG:

Pernilla hämtade mig vid åtta-tiden och vi åkte till Sofies salong för att bli fina i håret. :) Köpte med oss McDonalds frukost på vägen också. Smaskens! Sedan åkte vi till sortergården och slängde lite skräp och på vägen hem plockade vi blommor till dukningen.

När vi kom till Pernilla gjorde vi iordning för festen, skärde upp alla frukterna och gjorde sallader, bakade ananaspaj och förberedde massa. Jag åkte hem & bytte om och gjorde mig lite festfin, sedan tillbaka och vi dukade borden m.m. Då hade redan massa folk börjat komma. Vi åt ute, trodde inte det skulle gå, eftersom regnet varvade solen, men det var inga problem alls. Jättemysigt!

Sedan fortsatte festen med efterrätt, massa umgänge och lite lekar. Det var en toppenkväll! Kunde inte blivit bättre! Pernilla fick massa fina paket och jag vet att hon var jättenöjd med hela kvällen! :P

Vi åkte hemåt vid 01-tiden, då var jag helt slut och mina fötter såg ut som två stora klossar.. haha.


PJ:s fixarservice.. :P Bästa bästa!


Duknningen.


Jag & Älskling.


Fina vi!


Mina svullna fötter.. :)

FLER BILDER HITTAR DU HÄR:

Piluttas 35-års fest!

(http://www.facebook.com/album.php?aid=181824&id=715071465&l=72d6e201ea)

(Har inte riktigt fått kläm på dehär med länkar.. Hoppas det funkar!)




SÖNDAG:

Sovmorgon. Sen frukost. Vi tittade på hus.. Sedan åkte vi ut till EKornahult och firade Mors Dag. Bjöds på en supergod middag. Kim fixade några rör..


Mamma hade fått rosor av Pappa. :P

Kim åkte och skulle fixa några grejor, jag åkte förbi Petra en sväng och tjötade lite. Sedan åkte vi till Wallins i Taberg och firade lite Mors Dag där också. Bjöds på grillat och trevligt sällskap!

Ålte hem ganska sent, tog en sväng genom Norrahammar och kollade in några hus där också. Inget intressant tyvärr..

Duschade, kollade datan och somnade så gott! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback