Äntligen kom solen!

Kim ringde och var färdig på kursen redan vid 16-tiden idag. Så jag hämtade honom och vi åkte tillbaka till campingen. Solen lös äntligen! Så som jag har väntat! :P

Vi tog med oss en filt, lite godis och Kims papper & anteckningar från kursen och så hittade vi en fin liten sandstrand där det var varmt och gott och vindstilla och slog oss ner för att plugga lite kylteknik. Jag fattade inte så jättemycket, men Kim var jätteduktig! Tror det kommer gå bra för honom på provet på Fredag!
Vi låg i solen och gassade och jag förhörde honom. Det var skönt att bara ligga där i värmen!










Kim fick ta massa kort på mig innan jagblev nöjd. Han fick skäll med kommentaren: -Ta i lite olika vinklar! Och försök ta ett kort där jag inte ser så tjock ut!
Hur lätt är det? Stackarn... :P



Vid 19-tiden gick vi tillbaka till stugan och sen åkte vi in till centrum för att käka lite. Vi slog på stort och gick på restaurang! Det var ganska fullsatt överallt, men vi hittade en restaurang/sportbar som hette "Stars and Stripes" som var hur bra som helst! Skitstort ställe, nytt, jättefint & mysigt och kanonbra mat! Har inte ätit så gott på länge! Verkligen en 10-poängare! Sen kostade det ju självklart därefter med.. Men det var det värt! Vi åt vitlöksbröd till förrätt och grillspett med massa grönsaker, bbq-sås, chilismör, majskolv och pommes till huvudrätt.









Efter det gick vi förbi "Glassiären" och tog varsin glass. Igentligen orkade vi inte efterrätt, men jag var tvungen att äta en sista glass där, det var ju så gott! Jag körde på barnglass - alltså litet rån med 2 kulor och kim tog bägare med 2 kulor. Fast han i kassan trodde nog Kim vill ha bägare med två smaker, för det blev typ 8 kulor, fyra av varje smak. Men Kim åt upp och var nöjd!

Så sista kvällen i Karlskrona har varit toppenbra! Kunde inte blivit bättre!

Imorgon blir det tåget hem, sedan handling med Pilutta inför Lördag. Och sist men inte minst så ska jag & mamma kolla på Julia när hon spelar någon pjäs med skolan vid Rasjön i Bondstorp.

Ser fram emot en härlig Torsdag och en ännu härligare helg!

Sov gott! Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback