35 + 3.

Du är på dag 249 av 280. (88,9%).

 
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 3 fulla dagar (v35+3).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 31 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

Ca 4 veckor kvar nu till BF. Men det kan gå fortare, eller ta längre tid. Känns som jag kommer få lite tidigare, men man kan ju aldrig veta.. ;) Är ganska inställd på just den 20:e, känns som att det är då det ska hända liksom, men igentligen är det ju inte så stor chans att det blir precis den dagen. Tror iallafall att det kommer ske på natten.. Varför vet jag inte. Känns bara så.. :P

Det är en livlig liten krabat där inne iallafall! Kan hålla på och buffa och krångla hur länge som helst.. Imellanåt så gör det riktigt ont! När den ligger och trycker utåt eller i sidan eller mot revbenen. Men det ser iallafall kul ut när man tittar på magen! I morse satt jag och tittade på magen, hela magen rörde sig på alla möjliga olika sätt.

Inatt vaknade jag av att jag hade jätteont i magen. Det krampade med jämna mellanrum och gjorde skitont! Halvvaken som jag var funderade jag på ifall det var något på gång.. Efter allt som hänt och händer just nu så är det ju inte omöjligt. Men jag satt på toa en stund och sen gick jag och la mig igen och somnade efter ett tag och på morgonen hade jag bara lite ont. Tror det var magen som krånglade lite, och allt som behövdes var nog just ett toabesök.. :P

Några veckor till kan det ju vänta. Det tror jag att jag ska klara av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback