34 + 2.

Du är på dag 241 av 280. (86,1%).

 
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 39 dagar kvar till beräknad förlossning.

   

Jag har gått upp 12,7 kg sedan inskrivningen.

Det har känts lite på senaste som att magen sjunkit ner lite. Den känns mycket lägre ner mot ljumskarna. och inte så hög som den var innan. Och så har jag börjat vanka lite som en anka när jag går.. haha.. :P

Och mycket riktigt, idag när jag var hos barnmorskan kände hon efter hur bebisen låg. Den har vänt sig och lagt sig tillrätta med huvudet neråt nu. Och inte bara lagt sig så, utan den har kilat fast sig i bäckenet så den ligger fast där. Barnmorskan kände huvudet jättetydligt där nere. Så spännande!

Annars såg allt bra ut! Blodtrycket var perfekt och magen växer som den ska. Vi följer kurvan, lite över mitten denna gången. Bebisens hjärtljud lät jättefint! 130 slag per minut idag.

Fick med ett papper hem om förlossningen, och lite punkter som jag & Kim ska prata om tills nästa gång vi ses om två veckor. Det var bl.a om graviditeten, förlossningen, smärtlindring & amning. Sedan ska vi skriva lite kortfattat om det och så skriver hon in det i journalen så de kan läsa de på Ryhov sen när det är dags.

Bebisen kan komma om 3-7 veckor nu och det räknas som normalt.. Men BF datum är om ca 5 veckor. Det ska bli så spännande. Undra hur just min förlossning kommer bli. Än är jag inte särskilt nervös, men de hinner jag nog bli.. :P Men likaväl som jag kommer få en jobbig förlossnig så kan det ju gå hur bra som helst! Jag tror på de senare! Det känns faktiskt väldigt bra!

Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag längtar också <3

2010-05-12 @ 09:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback