22.15

Det blev inget solande innan. Det började regna. :/ Fast bara ett tag, sedan blev det ganska fint väder igen. jag gav mig ut på en liten promenad, sedan ringde Kim vid 16.45 typ så jag åkte in till centrum för att hämta honom. det är bara 3 km så det går ganska fort.. Jag hade lagat makaroner & korv till mig, men Kim var hungrig och hade fått tips om ett kebabställe som hette Michels, så dit åkte vi. Jättefint, fräscht och gott ställe.

Sedan åt vi glass på "Glassiären". Den godaste blåbärsglassen jag någonsin ätit! Ångrar att jag bara tog en barnglass, men jag hade nog aldrig orkat en vanlig. Barnglassen hade 2 kulor. De hade de största glassarna jag någonsin sett! Man kunde välja en, två eller tre smaker. Och Valde man 3 smaker var det typ 13 kulor i. Och sen kunde man välja mjukglass på det! Haha.. Såg jätteroligt ut! En glass såg ut att räcka till en hel familj! Men folk satt där med varsin bautaglass och smaskade. Och det var jättelång kö, men det brukade visst vara det, så det är ett populärt ställe! Jag förstår varför!


Kö en bit utanför på Glassiären.


Fanns hur många smaker som helst att välja på.


Undra om jag fått glass ha-begär under graviditeten?


Försökte smygfota en glass, och då är detta inte den största.


Kim tog ändå den lilla glassen.


Jag nöjde mig med en barnglass. Så otroligt gott!!

Vi gick en sväng inne i stan, sedan åkte vi tillbaka till campingen. Läste lite tidning och vilade en stund.

Sedan tog vi en promenad runt ön. Jättemysigt. Hörde massa fåglar som kvittrade & det luktar verkligen sommar ute! va lite jobbigt för mig att gå så långt bara. Jag orkar, det är inga problem, men det spänner och trycker och stramar och det känns nästan som om bebisen är påväg ut. Har känts så några dagar nu, men det är visst normalt. Det liksom trycker på neråt och känns ganska obehagligt imellanåt.. Sedan kände jag nog av lite lite foglossning också. Vet inte riktigt hur det känns, men det "ilade" och kändes som elektriska stötar nästan i bäckenet. Lite obehagligt, men inte så farligt ändå. Får ta det lite lugnt. Efter denna veckan tänkte jag bara vara hemma och vila upp  mig. Så får hoppas att inget händer denna veckan. Då skulle det bli en liten blekinge-bebis och det vill vi ju inte. haha..


Kim beundrar utsikten.


Gick igenom trollskogen. Stod massa små troll överallt. Lite läskigt för det höll på att mörkna när vi gick där. Men på dagen är det säkert mysigt.


Vackert.


Två luffare på kvällspromenad. :P


En liten liten del av campingen, som är väldigt stor!


Stötte även på två(!) styckna nappträd här på campingen. Såg mitt första i Danmark för några veckor sedan. Har aldrig någonsin sett ett nappträd innan. Därför jag tycker det är så roligt. Men ganska smart. Det hände massa olika nappar och lappar och små kort där i träden.









För övrigt så är det bara 27 dagar kvar till BF idag. Spännande! Det är full aktivitet i min mage just nu. Hela magen rör sig och det känns som jag har en hel armé där inne. En hel arme som dansar discodans. Eller slåss med varandra. Kul att titta på är det iallafall.

Nu ska jag snart traska bort till toa (igen) och sen ska jag krypa ner i sängen.

Godnatt! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback