Mitt i Veckan.

Lagade jättegod middag innan. Rostade potatisklyftor med lök i ugnen, vitvinssås, panerad skinkschnitzel och sallad.

Och citron. Massa citron! Jag åt en hel citron själv. + att jag hade citronsaft på salladen som vanligt. Bra med C-vitamin. :)

Gjorde egen vitvinssås efter eget påkommet recept också och den blev faktiskt väldigt smaskig!

Testade att panera skinkschnitzeln i krossade cornflakes istället för ströbröd. Dubbelpanering med mjöl, ägg & krossade cornflakes. Blev mycket godare än jag trott faktiskt.

Ska även vara väldigt gott att använda cornflakes till kyckling som ska friteras. Får teste det nästa gång. Måste köpa en fritös bara.. Gjorde mig av med min gamla när vi flyttade. Vill ha en lite mindre smidigare..

Cornflakespaneringen. (Såg sådär god ut på bild bara.. :P)


Expertpanelen.




Efter den brakmiddagen behövde vi göra oss av med lite kalorier, så vi tog en jättelång promenad. 1,5 timmes promenad i snabb takt. De ni! ;) haha..

Gick från oss, upp till Åsabadet, ner genom Taberg till Pizzeria Tigris, förbi Statiol, upp över järnvägen och hem. Det var lååångt! och Backigt!

Men väldigt skönt! Längtar så tills snön försvinner så man kan gå utan att vara orolig att ramla och slå omkull.

Fick dock väldigt ont i ryggen.. Har haft lite problem nu de senaste dagarna.. Gör ont både i svanken och högt upp i ryggen när jag sitter ner och ibland när jag ligger. Inte mycket alls när jag står och går.. Men det kanske inte är så konstigt.. Jag är ju svankryggad i vanliga fall, och nu med all extra vikt fram..

Reflexväst är ett måste i mörkret!


Utsikt över Taberg.


Pigga jag.


Jag & magen som inte är så liten längre..


Efter promenaden tittade vi på Greys Anatomy, och nu halvtittar jag på Sex Rehab with Doctor Drew.

Imån ska jag handla och sen fika hos Sara som fyller år!

Sov så gott! PussPuss*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback